Empresa i Coneixement

govern

TURISME

La col·laboració entre l'Agència Catalana de Turisme i el Circuit de Catalunya incrementa la venda d'entrades pel Gran Premi de F1 entre el públic internacional

query_builder   10 maig 2012 12:47

event_note Nota de premsa

TURISME

La col·laboració entre l'Agència Catalana de Turisme i el Circuit de Catalunya incrementa la venda d'entrades pel Gran Premi de F1 entre el públic internacional

 
  • A data d’avui, les vendes d’entrades a l’estranger s’han incrementat un 25% respecte l’any passat.
 
Incrementar la venda d’entrades en els mercats internacionals per al Gran Premi de Fórmula 1, que té lloc aquest cap de setmana a Montmeló, és un dels objectius que s’havien marcat l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el Circuit de Catalunya.
 
Gràcies a la col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el Circuit de Catalunya, a data d’avui, les vendes a l’estranger per aquest Gran Premi s’han incrementat un 25%. L’ACT ha treballat per facilitar la comercialització dels esdeveniments del Circuit, especialment la F1, a través dels Centres de Promoció Turística que té a l’estranger.
 
L’octubre de 2011 els CPT van iniciar una tasca d’identificació, selecció i contacte dels agents de viatge, touroperadors especialitzats i d’altres intermediaris a qui potencialment podia interessar aquest producte. A partir d’aquí, es va dissenyar un pla d’accions que ha contemplat propostes com ara campanyes de màrqueting i acords de comercialització amb turoperadors especialitzats; viatges de premsa i familiarització amb mitjans de comunicació i agents de viatge; presència del Circuit a l’estand de Catalunya a fires com ara la World Travel Market de Londres i la fira de luxe ILTM de Cannes; així com la participació del Circuit de Catalunya a diversos workshops i la seva presència a les presentacions internacionals que ha dut a terme l’Agència Catalana de Turisme.
 
A data d’avui, cal destacar que la venda d’entrades per a la F1 d’aquest cap de setmana a Montmeló es reparteix al 50% entre públic estranger i espanyol, quan l’any 2011, el públic nacional va doblar l’estranger.
 
Els resultats obtinguts d’aquesta tasca promocional i comercial dual que han dut a terme el Circuit i les oficines de turisme de l’ACT a l’estranger posen de relleu el paper d’aquestes oficines en la promoció exterior de Catalunya. Els Centres de Promoció Turística (CPT) a l’exterior són una eina clau en la generació de riquesa per al país i contribueixen al desenvolupament de l’activitat turística i econòmica de Catalunya.
 
 
El Circuit de Catalunya, una instal·lació emblemàtica i estratègica
 
El Circuit de Catalunya és una de les instal·lacions més emblemàtiques en el món de l’esport del motor, amb 21 anys d’experiència en la organització del Gran Premi de F1 i 20 de MotoGP, la denominació del qual és de Gran Premi de Catalunya amb el corresponent ressò i posicionament a nivell internacional. A més, l’impacte econòmic anual estimat, derivat de l’activitat del Circuit de Catalunya, inclosos el Grans Premis de F1 i de Moto GP, és de 132 milions d’euros.
 
Tenint el compte el flux de visitants/espectadors que genera i la gran plataforma de comunicació que suposa, tant a escala nacional com internacional, constitueix un “actiu” d’importància estratègica per al turisme de Catalunya.