Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme instal·la un village català a Bourdeus per promocionar l'oferta turística de Catalunya en el mercat francès

query_builder   12 maig 2012 11:05

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme instal·la un village català a Bourdeus per promocionar l'oferta turística de Catalunya en el mercat francès

 

  • El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha inaugurat el village que s’ha instal·lat aquest cap de setmana a les places de Bourdeus de Saint Projet i Camille Julien, on es desenvolupen múltiples activitats de promoció i animació.
 
  • França, amb 3,8 milions de turistes que van fer una despesa de més de 2.000 milions d’euros, genera gairebé el 30% de l’afluència total d’estrangers i el 18,5% dels ingressos turístics a Catalunya.
 
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme,  Xavier Espasa, ha inaugurat el village català que s’ha instal·lat a les places Saint Projet i Camille Julien de Bourdeus, escenaris de les nombroses activitats que s’hi duran a terme durant tot el cap de setmana. Espasa ha destacat la importància d’aquesta iniciativa promocional “per contribuir a incentivar les arribades de turistes procedents de França, primer emissor internacional de turistes cap a Catalunya, i amb expectatives de recuperació”.
 
Les places Saint Projet i Camille Julien de la ciutat francesa s’han convertit en autèntics centres punts de promoció i d’informació turística de Catalunya, amb espectacles, concerts i animacions infantils, tasts gastronòmics de diferents productes típics, i dinamització a través de jocs i concursos a les xarxes socials i als mitjans de comunicació francesos.
 
Entre les accions que es duen a terme aquests dies cal destacar la presència de l’oferta de Pirineus i de les Destinacions de Turisme Familiar catalanes, així com l’actuació dels castellers Falcons de Vilafranca del Penedès; l’animació de les colles de grallers i capgrossos de les Terres de l’Ebre; balls tradicionals amb L’embarcada del Vendrell; havaneres a càrrec del grup de la Costa Brava Els Cremats; la presència dels jugadors de l’equip de rugbi de la USAP; i una exposició de maquetes de Catalunya en Miniatura.
 
A l’acte d’inauguració del village, que va tenir lloc ahir divendres, el director de l’ACT va estar acompanyat pel delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a França, Miquel Vila; el regidor delegat de les relacions amb la Unió Europea de l’Ajuntament de Bourdeus, Jean-François Berthou; i la subdirectora de l’OET a París, Barbara Couto.
 
Previ a la inauguració de les activitats del village dirigides als ciutadans francesos, el director de l’ACT va presentar l’oferta turística catalana davant professionals del sector turístic francès i mitjans de comunicació de Bourdeus.
 
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona; el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; la Diputació de Barcelona; el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida a través de la marca Pirineus; Torisme Val d’Aran, així com les empreses Vueling, La Roca Village, Travel Factory-Españaclic i Ibis participen activament en aquesta acció promocional.
 
França, primer mercat emissor internacional
 
França va generar el 2011 gairebé el 30% de l’afluència total de turistes estrangers a Catalunya) i suposa el primer mercat emissor internacional per a Catalunya. Es van rebre 3,8 milions de turistes francesos (-2,2%) que van realitzar una estada mitjana de 7 nits.
 
Els turistes procedents de França també són els que van generar més ingressos turístics, amb més de 2.000 milions d’euros, que representa el 18,5% de la despesa total del turisme estranger a Catalunya. Aquesta xifra suposa, respecte l’any 2010, un increment de l’1,9%. La despesa mitjana diària se situa en 77,69 euros, un 11,0% més respecte l’any anterior.
 
El turisme familiar, el de sol i platja, el cultural, l’actiu i natura i els city breaks, especialment a Barcelona, són els productes més sol·licitats pel públic francès. El director de l’ACT ha destacat el perfil cada cop més qualitatiu del turista francès i ha explicat “que està consumint  productes d’un major valor afegit i qualitat. Aquest fet encaixa amb les línees estratègiques i esforços de promoció turística a França aplicades per l´ACT, per anar incrementant qualitativament el consum de l´oferta turística catalana per part d’aquest mercat emissor”.
 
El 48% del total de turistes francesos que arriben a Catalunya venen del sud de França, per tant és una zona estratègica per Catalunya per desenvolupar accions promocionals d’aquest tipus. El primer village es va instal·lar a Toulouse l’any 2009. Des d’aleshores ja s’han realitzat villages a Toulouse (2010), Lió (2010), Montpeller (2011) i enguany a Bourdeus.
 
 
A través del blog www.enviedecatalogne.fr es pot seguir la informació sobre els diferents esdeveniments i les nombroses activitats promocionals que l’ACT duu a terme a França.

1  

Imatges

El village català a les places Saint Projet i Camille Julien de Bourdeus.

El village català a les places Saint Projet i Camille Julien de Bourdeus. 2242

2  

Fitxers adjunts

El director de l'ACT, Xavier Espasa, en la inauguració del village català a Bourdeus.

El director de l'ACT, Xavier Espasa, en la inauguració del village català a Bourdeus.
JPG | 1801

El village català a Bourdeus.

El village català a Bourdeus.
JPG | 2055

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia