Servei Català de Trànsit

"Cal avançar cap a una legislació homogènia a Europa en matèria de seguretat viària perquè la mobilitat no té fronteres"

El director de l'SCT, Joan Aregio, ha inaugurat aquesta tarda el Seminari de sistemes de bloqueig Alcohol interlocks

query_builder   31 maig 2012 18:24

event_note Nota de premsa

"Cal avançar cap a una legislació homogènia a Europa en matèria de seguretat viària perquè la mobilitat no té fronteres"

El director de l'SCT, Joan Aregio, ha inaugurat aquesta tarda el Seminari de sistemes de bloqueig Alcohol interlocks

seminari
El director de l'SCT, Joan Aregio, i Ole Thorson, president d'APAT, durant la inauguració del Seminari sobre Alcohol interlocks, a la sala d'actes del Departament d'Interior.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, ha inaugurat aquesta tarda el Seminari sobre els sistemes de bloqueig de la conducció en casos d’alcoholèmia (Alcohol interlocks), que ha organitzat l’associació European Transport Safety Council (ETSC), conjuntament amb l’SCT. En l’acte, Aregio ha demanat que “cal avançar cap a una legislació homogènia a Europa en matèria de seguretat viària perquè la mobilitat no té fronteres”. A més, el director de l’SCT ha destacat que “al segle XXI hem de ser capaços d’aprofitar i utilitzar els avenços tècnics com alcohol lock per salvar vides”.
 
Aquesta sessió, s’emmarca en la campanya “Safe and sober” (“Segur i sobri”), promoguda per l’ETSC des del 2007 amb l’objectiu de combatre la conducció sota els efectes de l’alcohol. Una de les accions d’aquesta campanya són seminaris que tenen lloc en diferents països europeus i que reuneixen a experts sobre la relació entre alcoholèmia i conducció. Precisament en la jornada d’aquesta tarda també hi ha participat Antonio Avenoso, director executiu de l’ETSC, que ha reclamat una legislació conjunta europea sobre alcoholèmia i l’ús dels alcohol interlocks com a programes de rehabilitació en reincidents i com a mecanismes de seguretat sobretot en transports sanitaris i escolars.
 
La sessió d’aquesta tarda, que té lloc al departament d’Interior, consisteix en tres blocs genèrics que tractaran sobre el desenvolupament de la tecnologia de bloqueig dels alcohol interlocks, sobretot a la Unió Europea; la relació entre alcohol i conducció, i les bones pràctiques i els reptes de futur respecte als mecanismes de bloqueig.
 
En l’àmbit dedicat a la conducció sota els efectes de l’alcohol hi intervenen Òscar Llatje, coordinador de Seguretat Viària i Mobilitat de l’SCT, que parla sobre el cas concret de Catalunya; Xavier Roch, de Mossos d’Esquadra, que tracta el tema de la regulació sobre alcohol i conducció al nostre país, i Juan Carlos Padín, Fiscal delegat de seguretat viària a Barcelona, que ofereix una conferència sobre la persecució dels delictes per conducció èbria.
 
A més, en el seminari s’intercanvien experiències europees en l’ús de mecanismes de bloqueig com a un mètode de rehabilitació amb l’exemple francès presentat pel Doctor Charles Mercier Guyon, o com a mètode preventiu utilitzat per reduir el risc per les autoritats públiques, exposat per Kimmo Pylväs en el cas del transport públic finlandès, o per les autoritats privades, com els taxis d'Estocolm, presentat per Tanja Ilic.
 
El seminari és moderat per Ole Thorson Jorgensen, president de l’Associació per la Prevenció d’Accidents de Trànsit (APAT), que ha destacat la importància del desenvolupament dels alcohol locks perquè “una persona que ha begut alcohol és una persona sense frens”.
 
En la jornada, hi ha una demostració pràctica del funcionament dels sistemes de bloqueig de la conducció en camions, amb la col.laboració de l’empresa Volvo, a la qual poden assistir els participants del seminari per comprovar com funciona aquest mecanisme.
 
 
 
 

2  

Imatges

Seminari Alcohol lock

Seminari Alcohol lock 1878

Camió alcohol lock

Camió alcohol lock 2345

1  

Fitxers adjunts

NOTA DE PREMSA EN PDF

NOTA DE PREMSA EN PDF
PDF | 66