Territori i Sostenibilitat

Habitatge i l'Ajuntament de Vilafranca signen un conveni per atendre les famílies amb problemes de pagament d'hipoteques

query_builder   6 juny 2012 17:11

event_note Nota de premsa

Habitatge i l'Ajuntament de Vilafranca signen un conveni per atendre les famílies amb problemes de pagament d'hipoteques

  • És el tercer  conveni que se signa amb un ajuntament per coordinar la mediació hipotecària a nivell local. El mes de març es van signar convenis amb Reus i Sant Celoni
  • Al maig es va signar un conveni amb Caixabank també en la línia d’evitar execucions hipotecàries i desnonaments
Signatura conveni Ofideute Vilafranca Penedès
El secretari d'Habitatge i Millora Urbana de la Generalitat, Carles Sala, i l'alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana de la Generalitat, Carles Sala, el director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, i l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull,  han subscrit aquesta tarda un conveni per crear el Servei d’assessorament sobre el deute hipotecari al municipi de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès).
 
La Generalitat compta des de gener de 2010 amb l’Ofideute, un servei de mediació entre particulars i entitats financeres creat per pal·liar els efectes de la crisi en l’àmbit de l’habitatge i evitar l’exclusió social per motiu residencial. Amb la signatura de convenis amb els ajuntaments es vol estendre aquesta iniciativa als ens locals per poder fer una atenció més propera a les persones afectades.
 
Amb l’acord d’avui, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya fa possible aquest Servei d’assessorament a Vilafranca del Penedès, on l’Ajuntament ha detectat una demanda ciutadana creixent d’informació i assessorament davant les dificultats de pagament de llurs quotes hipotecàries. L’Ajuntament s’entrevistarà amb les persones afectades per un crèdit hipotecari al qual no poden fer front i transmetrà un informe al servei de l’Ofideute de la Secretaria d’Habitatge i Millora Urbana.
 
Un cop analitzat el cas, i sempre tenint en compte el dèbit pendent i els ingressos de la unitat familiar, l’Ofideute remetrà a l’entitat financera una proposta d’acord entre les dues parts del retorn del préstec o de resolució no onerosa dels contractes hipotecaris. També en farà el seguiment i comunicarà la resolució de l’expedient que faci el banc a l’oficina de Vilafranca i a la persona afectada.
 
Ofideute: acord en dues de cada tres mediacions
Des de l’any 2010, quan  es va posar en marxa Ofideute, els resultats obtinguts són molt positius. S’han atès 1.045 famílies i s’han iniciat 732 processos de mediació. De les mediacions iniciades, un 43% dels casos s’ha resolt amb una solució pactada que ha evitat el desnonament; un 23% es troba en tràmit, i només en un 34% de les mediacions s’ha tancat el cas sense poder arribar a cap acord amb l’entitat financera. És a dir que, en 2 de cada 3 mediacions tancades per Ofideute, s’ha assolit un acord.
 
S’ha de tenir en compte que, des que es va posar en marxa aquest servei, els casos que ha acollit l’Ofideute s’han multiplicat per quatre. Mentre que l’any 2010 es van atendre 206 famílies, el 2011 ja van ser un total de 839.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 541

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 134