Empresa i Treball

El conseller d'Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, han presentat avui la campanya amb l'objectiu de promoure la destinació catalana, principalment, als mercats de proximitat de la resta d'Espanya i Europa.

TURISME

La Generalitat posa en marxa la campanya "Catalunya, m'agrada compartir" i l'obre a la participació de la ciutadania per promocionar Catalunya com a destinació turística

query_builder   7 juny 2012 15:58

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat posa en marxa la campanya "Catalunya, m'agrada compartir" i l'obre a la participació de la ciutadania per promocionar Catalunya com a destinació turística

Campanya turisme 2012
 
 
     
  • El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, han presentat avui la campanya amb l’objectiu de promoure la destinació catalana, principalment, als mercats de proximitat de la resta d’Espanya i Europa.

  • Una de les novetats més destacades és la creació de la figura dels “ambaixadors sobre rodes de Catalunya” amb què la Generalitat convida empreses i autònoms propietaris de tràilers, autobusos i autocars a que promocionin en les seves rutes les imatges turístiques de Catalunya.

  • El bloc magradacompartir.catalunya.com; la cançó “T’espero (a Catalunya)”, composada per Marc Parrot i interpretada per Beth; i una acció al canal Eurosport coincidint amb els Jocs Olímpics de Londres, són altres de les iniciatives de la campanya.

  • El conseller Mena ha presentat la campanya en el marc de les jornades professionals “Buy Catalunya”, organitzades per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on 170 operadors turístics d’arreu del món i 220 empreses catalanes mantindran més de 3.000 cites comercials.
 
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han presentat avui la campanya de promoció turística per aquest estiu “Catalunya M’agrada Compartir”.
 
La presentació s’ha fet en el marc de les jornades professionals “Buy Catalunya”, que organitza l’Agència Catalana de Turisme avui a Barcelona. La quarta edició d’aquesta gran trobada comercial ha generat més de 3.000 cites comercials entre les més de 220 empreses catalanes i els 170 touroperadors de 31 mercats internacionals que hi han participat.
 
La Generalitat de Catalunya ha apostat per una campanya que prioritza l’originalitat i la creativitat per tal de rendibilitzar al màxim la inversió amb el menor cost possible. Aquest estiu, l’objectiu principal que persegueix la Generalitat amb aquesta campanya és reforçar els mercats de proximitat català, el de la resta d’Espanya i, a escala internacional, l’europeu.
 
En el marc de la presentació el conseller F. Xavier Mena, ha destacat que “el turisme és la principal indústria a Catalunya, i per això, a diferència del que ha succeït en el passat, volem que hi sigui en el primer nivell estratègic de decisió política del país. Volem que jugui un paper determinant”.

Així mateix, el conseller ha volgut recordar que “estem en una època d’estretors pressupostàries i això ens obliga a que l’enginy, la creativitat i l’originalitat estiguiN al capdavant de tota la nostra acció promocional. Volem rendibilitzar cada euro que posem en l’acció promocional de Catalunya, per a què aquesta primera indústria del país que és el turisme mantingui la seva sostenibilitat i fins i tot la millori”. En aquest sentit, el conseller ha assenyalat que el pressupost de la campanya d’enguany “és realment reduït, uns 800.000 euros, un 82% menys que a la darrera campanya, de 2010, el que demostra que de vegades amb menys recursos econòmics es pot aconseguir un impacte superior”. 
 
La campanya es caracteritza per la voluntat de trobar la màxima col·laboració ciutadana – empreses, entitats, ciutadans catalans i turistes - en la difusió dels atractius turístics de Catalunya. En aquest sentit, la directora general de Turisme, Marian Muro, ha apel·lat a “la implicació de la societat per donar a conèixer Catalunya com a destinació turística de primer nivell i de retruc potenciar el nostre sector turístic, un sector que està jugant un paper estratègic en la reactivació de la nostra economia.”

En l’acte de presentació, també han participat representants del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, de la Diputació de Barcelona i de Turisme de Barcelona.
 
Bloc “Catalunya. M’agrada Compartir”

La campanya té com a epicentre internet i l’entorn 2.0 i manté l’eslògan de la campanya promocional d’aquest hivern “Catalunya. M’agrada Compartir”. El bloc de campanya magradacompartir.catalunya.com i les xarxes socials (Catalunya Experience, perfil a Facebook i a Twitter, vídeos a Youtube i fotos a Flickr) són els elements centrals a partir dels quals s’articulen la resta d’accions, convertint-se en plataformes de promoció i sobretot canals de participació i d’interacció en temps real amb el públic, a través d’accions promocionals, concursos i sorteigs.
 
El bloc – en català, castellà i anglès - es centra en propostes pensades per gaudir-les de cara a l’estiu vinculades al turisme familiar, actiu-natura, gastronòmic, rural i de sol i platja. Els internautes podran conèixer rutes; la recomanació de la setmana; entrevistes amb personatges coneguts que expliquen quins són els seus racons favorits de Catalunya; galeries de fotos dels indrets més impressionants del territori; i una agenda setmanal d’esdeveniments per al cap de setmana.
 
Promoció “sobre rodes”
 
Una de les novetats destacades és la creació de la figura dels “ambaixadors sobre rodes de Catalunya”. Avui mateix, els primers camions que s’han adherit a la campanya sortiran en ruta portant les imatges turístiques de Catalunya als nostres mercats emissors prioritaris arreu d’Europa. Arranquem amb la col·laboració d’una empresa que durant el 2012 aporta 29 tràilers que realitzaran 246.000 quilometres mensuals (8.500 quilometres per camió i mes). Les rutes de transport que cobriran fent la promoció de la destinació Catalunya són: França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Països Baixos, Suïssa, Portugal, Àustria i Espanya.
 
La possibilitat d’incorporar les imatges de la campanya turística de Catalunya es fa extensiva a tots els propietaris de tràilers, autobusos i autocars de transport que ho desitgin i que poden convertir-los en elements de publicitat rodant de Catalunya de manera gratuïta. L’Agència Catalana de Turisme assumeix la retolació dels vehicles que es durà a terme a tallers ubicats a les quatre demarcacions catalanes.
 
A través del bloc de la campanya magradacompartir.catalunya.com, i seguint uns passos senzills es pot triar l’idioma i la imatge que es vulgui lluir a la part posterior del vehicle per promocionar-la en les rutes que facin per autopistes i carreteres d’arreu d’Europa. Totes les empreses de transport que es prestin a col·laborar desinteressadament, apareixeran esmentades en el bloc de la campanya.
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha volgut subratllar el vessant social d’aquesta campanya “on tothom qui ho vulgui, pot aportar el seu granet de sorra a la promoció turística de Catalunya. Els transportistes amb els seus vehicle, i turistes i ciutadans a través de les seves experiències i fotografies a les xarxes socials amb l’objectiu de generar durant tot aquest estiu una gran activitat a internet”.
 
Altres ingredients de la campanya
 
Enguany, la campanya compta amb una música pròpia que acompanyarà, a partir d’ara, la promoció turística de Catalunya. Composada per Marc Parrot i interpretada per la cantant Beth, “T’espero (a Catalunya)”  vol convertir-se en  la banda sonora que acompanyi les vacances dels turistes per Catalunya.
 
La campanya es complementa amb la promoció de Catalunya a través del canal de televisió Eurosport durant els dies que es celebren els Jocs Olímpics de Londres 2012. La dimensió de l’esdeveniment i la cobertura europea del canal permeten arribar de manera massiva a una audiència molt important de persones que tenen interès en gaudir d’unes vacances a Catalunya.
 
A més de la campanya, la Direcció General de Turisme, a través de l’ACT, organitza al llarg de l’any d’altres accions promocionals com ara l’assistència a fires, l’organització de viatges de familiarització i de premsa, i les presentacions de l’oferta turística catalana.
 
A respecte, el director de l’ACT, Xavier Espasa, ha recordat algunes accions impulsades per l'Agència com “l’acord signat recentment amb la fundació ONCE per promocionar-nos com a destinació turística durant la setmana del 10 al 17 de juny a través de les imatges de Catalunya que apareixeran en 30 milions de cupons, l’acció duta a terme fa unes setmanes amb bloggers de ressò internacional i que ha generat més de 23 milions  de pàgines o els acords de partenariat que s’estan tancant amb empreses catalanes líders en el seus respectius sectors”. “En definitiva promocions que aposten per l’enginy i que pràcticament no tenen cost: amb aquesta filosofia estem treballant”, ha reblat el director de l’ACT.
 
Buy Catalunya 2012

El conseller Mena ha explicat també que “si amb la campanya promocional sortim a buscar els turistes, en el “Buy Catalunya”, es tracta de portar a Catalunya els ‘compradors’ d’arreu del món i oferir als empresaris catalans l’oportunitat d’establir múltiples contactes comercials de primer nivell en una única jornada de treball i a casa seva”.

Previ al workshop, els touroperadors, distribuïts en grups, han participat aquesta setmana en els vuit viatges de familiarització organitzats per l’ACT, centrats en diferents productes i visitant les 9 marques turístiques catalanes. Els programes temàtics han estat: Pirineus; ciutats medievals i Dalí; art a Barcelona; enoturisme i golf; art i espiritualitat; senderisme i gastronomia; actiu-natura; i natura i cultura.
 
L’ACT organitza el Buy Catalunya cada dos anys, amb la col·laboració de la seva xarxa d’Oficines de Promoció Turística a l’exterior. Aquesta cita ja s’ha consolidat com a una de les accions promocionals més potents dins del seu pla de suport a la comercialització dirigit als empresaris del sector turístic català.
 
Amb aquesta acció, la Generalitat de Catalunya té com a objectiu principal vendre la destinació turística catalana i oferir als empresaris catalans una plataforma on posicionar directament el seu producte als 170 operadors turístics participants dels mercats d’Espanya, Regne Unit, Irlanda, Alemanya, Itàlia, Països Baixos, França, Rússia, Bèlgica, Àustria, Croàcia, Noruega, Dinamarca, Suïssa, Hongria, Suècia, San Marino, Finlàndia, Sèrbia, Estats Units, Canadà, Eslovàquia, República Txeca, Argentina, Brasil, Brunei, Singapur, Índia, Indonèsia, Malàisia i la Xina.
 
En aquesta 4a edició del “Buy Catalunya”, s’han incorporat  operadors que encara no treballen amb Catalunya –especialment els procedents de mercats emergents i que és la primera vegada que participen en aquesta acció- i veuen en aquesta acció una bona oportunitat per establir els primers contactes amb la destinació i considerar la possibilitat de programar-la en catàlegs i webs.
 
 

5  

Fitxers adjunts

El conseller F. Xavier Mena i la dir gral de Turisme, Marian Muro al Buy Catalunya

El conseller F. Xavier Mena i la dir gral de Turisme, Marian Muro al Buy Catalunya
JPG | 1158

El conseller F SXavier Mena, amb la dir gral de Turisme, el dir de l'ACT i els resp dels Patronats en la presentació dels "ambaixadors sobre rodes"

El conseller F SXavier Mena, amb la dir gral de Turisme, el dir de l'ACT i els resp dels Patronats en la presentació dels "ambaixadors sobre rodes"
JPG | 949

El conseller F Xavier Mena, amb la dir gral de Turisme Marian Muro i el dir de l'ACT Xavier Espasa durant la roda de premsa de presentació de la campanya

El conseller F Xavier Mena, amb la dir gral de Turisme Marian Muro i el dir de l'ACT Xavier Espasa durant la roda de premsa de presentació de la campanya
JPG | 632

Declaracions del conseller F. Xavier Mena en relació a la presentació de la campanya

Declaracions del conseller F. Xavier Mena en relació a la presentació de la campanya
MP3 | 1647

Declaracions del conseller F. Xavier Mena en relació a la presentació de la campanya (2)

Declaracions del conseller F. Xavier Mena en relació a la presentació de la campanya (2)
MP3 | 559

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia