Direcció General de Comunicació

Governació

Tots els procediments administratius es podran fer per mitjans electrònics a finals de legislatura

query_builder   12 juny 2012 13:50

event_note Nota de premsa

Tots els procediments administratius es podran fer per mitjans electrònics a finals de legislatura

  • El Govern ha fixat el 31 de desembre de 2014 com a data límit per a la implantació de l’administració electrònica, que generarà un estalvi de 1.000 milions d’euros per legislatura
 
 
Tots els tràmits de l’Administració del Govern de la Generalitat i dels organismes i entitats públiques vinculats es podran fer per mitjans electrònics a finals de legislatura. El Govern ha acordat avui els processos i la calendarització per desplegar l’administració electrònica i ha fixat el 31 de desembre de 2014 com a data límit perquè tots els procediments administratius es puguin fer per aquesta via. El mes de gener passat l’Executiu va fixar les línies generals del nou model, que es preveu que generarà un estalvi global de 1.000 milions d’euros per legislatura, del qual es beneficiaran les diferents administracions, la ciutadania i el sector empresarial.
 
La realització dels tràmits per mitjans electrònics suposarà un pas important per agilitar, simplificar i millorar l’Administració. Els avantatges que comportarà són els següents:
 
  • Estalvi econòmic, ja que implica l’aposta per solucions corporatives, aprofitables i reutilitzables per totes les administracions, que permeten economies d’escala, a més de l’estalvi que suposa evitar la tramitació convencional en paper.
 
  • Millora de l’accessibilitat de tots els ciutadans, empreses i institucions independentment de la seva ubicació geogràfica.
 
  • Estalvi de temps, per a la pròpia Administració, ja que millora la seva gestió interna, i també per a la ciutadania i el sector empresarial.
 
  • Augment de l’eficiència, que es tradueix en una reducció del temps i de l’esforç de tramitació, així com la millora de l’eficàcia i la qualitat del servei prestat.
 
  • Impuls de la simplificació administrativa en diversos àmbits (empresa, ciutadà, ens locals i àmbit intern de la Generalitat), que fa possible un estalvi significatiu en temps i recursos dins i fora de l’Administració.
 
 
Segons l’acord aprovat avui, els procediments telemàtics es faran a través de les plataformes de tramitació electrònica corporatives, com són Gencat Serveis i Tràmits (GSiT) i l’Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT).
 
L’acord estableix els següents mecanismes de programació i seguiment perquè sigui una realitat:
 
  • Programació. Abans del 30 de setembre de 2012, els secretaris generals elaboraran el pla d’actuació relatiu als procediments dels departaments i organismes que encara no es poden iniciar per mitjans electrònics. S’indicarà el termini màxim per incorporar la tramitació telemàtica.
 
  • Seguiment. Pel que fa als procediments que afecten les empreses i els professionals,  el seguiment correspon a la Comissió de Coordinació Interdepartamental per a la implantació de la Finestreta Única Empresarial i per a la resta de procediments, el seguiment el realitza la Comissió per a l’Impuls dels Mitjans Electrònics a l’Administració.
 
 
La Direcció General de Processos i Administració Electrònica serà l’encarregada d’oferir als diferents departaments del Govern el suport necessari per implantar l’administració electrònica. De fet, aquesta unitat ha elaborat un formulari genèric aplicable a tots els procediments que facilitarà l’inici dels tràmits per mitjans electrònics.