Salut

El model d'atenció continuada i urgències al Baix Camp gestiona 5.022 trucades d'octubre a abril

query_builder   18 juny 2012 19:12

event_note Nota de premsa

El model d'atenció continuada i urgències al Baix Camp gestiona 5.022 trucades d'octubre a abril

L’Hospital Lleuger de Cambrils dóna resposta a les urgències del litoral i de l’interior amb un augment de les visites d’1,5 al dia de les 21 a les 8 hores
 
El nou model d’atenció continuada i urgències que es va posar en funcionament al mes de setembre a la comarca del Baix Camp, incorpora una important coordinació del Sistema d’Emergències Mèdiques SEM amb els Centres d’Atenció Primària (CAP) i els equips d’atenció domiciliària.
 
A la Regió Sanitària Camp de Tarragona, des de l’octubre de 2011 a l’abril de 2012, el SEM ha gestionat 14.173 trucades rebudes al 061 i al 112. D’aquestes, 9.680 van generar mobilització de recurs, amb ambulància o visites domiciliàries, i 4.493 sense mobilització de recurs i la majoria es van resoldre amb consulta sanitària informativa.   
 
La posada en funcionament d’aquest nou model ha posat en valor l’Hospital Lleuger de Cambrils, que atén les urgències de les poblacions del litoral i dels pobles d’interior. A la ciutat de Reus, el CAP Sant Pere ha vist disminuïdes les visites en horari de 21 a les 8 hores amb una mitjana de -11,9 al dia. Al respecte, l’Hospital Sant Joan de Reus ha tingut un increment d’1,5 visites en aquest horari.
 
En el període comprès d’octubre a abril, en horari de 21 hores a 8 hores, des de l’aplicació del nou model al Baix Camp, s’han enregistrat 5.022 trucades gestionades per la Central de Coordinació Sanitària (CECOS)del SEM. D’aquestes, 3.737 (el 74,4%) han generat mobilització de recurs, mentre que 1.285 (el 25,6%) no n’han generat.
 
Pel que fa a les 3.737 trucades amb mobilització de recurs, en 2.704  (el 72%) es va activar una ambulància de suport vital bàsic, en 472 (el 13%) es va activar una ambulància de suport vital avançat i en 561 (el 15%) es va activar un metge a domicili.
 
Les 1.285 trucades que no han necessitat mobilització de recursos corresponen a 738 consultes sanitàries, 162 consultes amb derivació, 279 consultes informatives, 64 derivacions i 42 mobilitzacions de recursos cancel·lats.
 
Pel que fa als usuaris, durant aquest període no hi ha hagut cap reclamació a la Unitat d’Atenció al Ciutadà de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, així com tampoc a les Unitats d’Atenció a l’Usuari dels diferents centres.