Empresa i Treball

MODA

El 080 Barcelona Fashion conclou amb prop de 19.000 assistents, un 43% més que a l'anterior edició

query_builder   13 juliol 2012 18:27

event_note Nota de premsa

MODA

El 080 Barcelona Fashion conclou amb prop de 19.000 assistents, un 43% més que a l'anterior edició

 

  • La desena edició del 080 Barcelona Fashion ha finalitzat aquesta tarda amb un notable èxit de públic. Un total de 18.757 persones han assistit a les desfilades i han participat en les activitats paral·leles del certamen. Aquesta xifra representa un 43% que l’edició anterior. Pel que fa al seguiment les desfilades a través del web 080barcelonafashion.com, s’han superat les 28.000 visites, un 8% més que a l’anterior edició, amb una mitjana de 7.000 visualitzacions diàries. Així mateix, s’han registrat 8.000 visualitzacions en directe, i a data d’avui, altres 6.000 en diferit.  

 

  • La passarel·la del 080 Barcelona Fashion s’ha tancat avui amb el 080 360º Fashion Brands, les firmes catalanes integrades en el Clúster de Tèxtil i Moda de Catalunya. Han presentat les seves propostes les marques Cris Zarel, Punto Blanco, Naulover, Aldomartins, Yerse, Escorpion, Bóboli i Cóndor.

 

  • La jornada de cloenda ha acollit també la master class del dissenyador mallorquí Miguel Adrover. En la seva classe magistral, el prestigiós creador ha reivindicat la moda democràtica i sostenible com a alternativa a les tendències creades per impulsar el consum de masses.

 

  • Prenent el relleu al 080 Barcelona Fashion, demà comença als voltants de l’Estació de França, la 4a edició del 6to6 Motorday en el marc del qual tindrà lloc diumenge 15 de juliol, el tret de sortida de la cursa de vehicles de luxe 080 Barcelona Fashion Europe Tour, que promocionarà el certamen per les principals capitals europees.
 
 
La desena edició del 080 Barcelona Fashion, que s’ha celebrat des del 10 de juliol al Palau de Pedralbes, ha finalitzat aquesta tarda amb un notable èxit de públic. Un total de 18.757 persones —entre periodistes, compradors, agents de centrals de compra, altres professionals del sector i públic en general— han assistit a les desfilades i han participat en les activitats paral•leles del certamen. Aquesta xifra representa un 43% que l’edició anterior, celebrada el gener passat.
 
Pel que fa al seguiment les desfilades a través del web 080barcelonafashion.com, s’han superat les 28.000 visites, un 8% més que a l’anterior edició, amb una mitjana de 7.000 visualitzacions diàries. Val a dir que a banda de l’increment de visites, s’ha constatat que els usuaris passen més temps a la pàgina. Així mateix, s’han registrat 8.000 visualitzacions en directe, i a data d’avui, altres 6.000 en diferit. Aquesta darrera xifra anirà incrementant ja que els vídeos, fotografies i resta de continguts continuen a disposició del públic en el web.
 
En les xarxes socials, la desena edició del 080 Barcelona Fashion ha registrat un total de 9.833 seguidors  a Facebook (un 18% més que a l’anterior edició) i 6.352 seguidors a Twitter (un 35% més que a l’anterior edició) i 1.039 seguidors a Instagram  (xifra que quadriplica els 228 seguidors de l’edició celebrada al gener).
 
La passarel·la 080 Barcelona Fashion ha dedicat la jornada de cloenda a les desfilades col·lectives del grup d'empreses de l'Associació Catalana de Tèxtil i Moda que, sota la marca 080 360º Barcelona Fashion Brands, han presentat  les seves propostes per a la propera temporada primavera/estiu 2013. Es presentaran les col·leccions de les firmes Cris Zarel, Punto Blanco, Naulover, Aldomartins, Yerse, Escorpion, Bóboli i Cóndor.
 
En la jornada de cloenda, el dissenyador mallorquí de renom internacional, Miquel  Adrover, ha exposat la seva visió de la moda davant d’un auditori integrat per professionals i alumnes de les principals escoles de disseny de moda catalanes, com ESDI, l’Escola de la Dona, Felicidad Duce, IDEP, Institut Català de la Moda, Instituto Europeo di Design, la Llotja, BAU i ELISAVA.  A través de la seva última col·lecció “Out of My Mind” presentada  a Nova York aquest any, i de la qual ha mostrat una selecció de peces, el prestigiós creador ha reivindicat una moda democràtica i sostenible que té en compte l’origen de les matèries i el procés de producció, com a alternativa a les tendències creades per impulsar el consum de masses.
 
Aquest vespre, en el marc de la jornada de cloenda, Elite Model Look —un dels patrocinadors principals del certamen— celebrarà la final del seu concurs a nivell estatal. Es tracta d’un dels concursos de models de més prestigi del sector, responsable del descobriment de “cares noves” i supermodels des de 1983 com Inés Sastre, Cindy Crawford, Gisele Bundchen o Alessandra Ambrosi, entre altres. En la final d’aquest vespre se seleccionarà, d’entre les finalistes espanyoles, la model que participarà a la final mundial de Xangai.
 
 
Festival Llunàtics 080:  convenç  a un públic sensibilitzat amb la moda del futur i les innovacions tecnològiques
 
L’OVNI gegantí, que durant el 080 Barcelona Fashion, ha acollit la primera edició del Festival Llunàtics 080 s’enlaira per tornar el 2013, en la propera edició de la passarel·la catalana. L’últim dia del Festival Llunàtics 080 s’ha centrat en el debat sobre una futura convivència amb la societat de finals del segle XXI, de noves formes d’intel·ligència artificial: majordoms i mainaderes artificials, professors robòtics… pensats per facilitar la qualitat de vida de les persones, així com la presència d’híbrids entre les persones com ara ciborgs o humanòides. Un futur que planteja reptes tecnològics, ètics i antropològics.
 
Els protagonistes d’aquest debat han estat el primer ciborg del món, Neil Harbisson; la professora d’investigació de l’Institut de Robòtica (CSICUPC), Carme Torras i; l’artista Marcel·lí Antúnez, conegut per utilitzar les últimes tecnologies digitals en els seus espectacles.
 
 
El relleu del 080 Barcelona Fashion: el Little Barcelona
 
Al fil del 080 Barcelona Fashion, el palau de Pedralbes acollirà els dies 15 i 16 de juliol el saló de moda infantil Little Barcelona. Un dels objectius del 080 Barcelona Fashion és consolidar-se com a element tractor de promoció i internacionalització de les empreses dels diferents subsectors del tèxtil i confecció. Amb aquesta voluntat, passa el testimoni a Little Barcelona, que vol esdevenir un referent en el sector de la moda infantil en el calendari firal internacional.
 
 
6to6 Motorday 2012: 080 Barcelona Fashion Europe Tour
 
Així mateix, també pren el relleu al 080 Barcelona Fashion, la 4a edició del 6to6 Motorday. Mitjançant un acord de col·laboració amb l’empresa 6to6, es durà a terme, demà dissabte, 14 de juliol i diumenge ,15 de juliol, la 080 Barcelona Fashion Europe Tour a través del qual és realitzaran diferents accions de promoció a diverses ciutats europees de França, Itàlia, Alemanya i Àustria per tal de donar a conèixer la passarel·la als principals mercats del sector a Europa.
 
6to6 organitza anualment la ruta Europe Tour en la que participen mig centenar de cotxes esportius que recorren diverses ciutats europees. La ruta, que sortirà de Barcelona el diumenge 15 de juliol, recorrerà també Munich, Salzburg, Venècia i Mònaco. Així mateix, amb l’objectiu d’obrir l’esdeveniment a la ciutat, se celebrarà el Motorday 2012, que concentrarà els cotxes participants a la gira, així com d’altres vehicles clàssics de col·lecció. El Motorday també comptarà amb un calendari d’activitats obertes al públic en general.
 
 
Patrocinadors i col·laboradors
 
La desena edició del 080 Barcelona Fashion ha comptat amb el patrocini privat de Heineken, Mercedes-Benz i Elite Model Look (patrocinadors principals) i també de Nespresso, Redken, Codorniu i Perrier com a patrocinadors, i de M·A·C, Sandro Desii, Vertice 360, Le Book, Sony Vaio i Atrezzo, com a marques col•laboradores del certamen.
 
 
Nota: Disposeu d’informació addicional i de les fotos de les desfilades al web:

4  

Fitxers adjunts

Disseny de Punto Blanco

Disseny de Punto Blanco
JPG | 1454

Disseny de Cris Zarel

Disseny de Cris Zarel
JPG | 926

Disseny d'Aldomartins

Disseny d'Aldomartins
JPG | 1330

Disseny de Naulover

Disseny de Naulover
JPG | 1259