Direcció General de Comunicació

ACTE DE LLIURAMENT DEL PROGRAMA DE BEQUES DEL PATRONAT CATALUNYA MÓN

El secretari del Govern destaca que, en un context com l'actual, "el Govern entén tota iniciativa encaminada a la promoció i a l'atracció de talent com una prioritat"

query_builder   19 juliol 2012 21:00

event_note Nota de premsa

ACTE DE LLIURAMENT DEL PROGRAMA DE BEQUES DEL PATRONAT CATALUNYA MÓN

El secretari del Govern destaca que, en un context com l'actual, "el Govern entén tota iniciativa encaminada a la promoció i a l'atracció de talent com una prioritat"

  • El Programa de Beques del Patronat Catalunya Món per al curs 2012-2013, patrocinat per la Federació Catalana de Caixes d'Estalvi, compta amb una dotació de 225.000 euros
  • Enguany, cinc joves llicenciades catalanes se'n beneficiaran d'aquest programa per estudiar en universitats de referència mundial com la London School of Economics i la University of Cambrige
  • Per primera vegada, s’entreguen tres nous ajuts per a estrangers no residents al país per a realitzar els seus estudis de postgrau a Catalunya
Imatge de l'entrega
El secretari del Govern, en el moment d'entregar una de les beques
“És més necessari que mai que els nostres joves tinguin l’oportunitat de complementar l’excel·lent formació rebuda a les universitats catalanes amb la que ofereixen altres universitats prestigioses d’arreu del món”. Amb aquestes paraules, el secretari del Govern, Germà Gordó, ha volgut encoratjar les joves catalanes llicenciades becades amb el Programa de Beques anual que impulsa el Patronat Catalunya Món amb el patronici de la Federació Catalana de Caixes d’Estalvi. 
 
En l’acte d’atorgament d’aquests ajuts, presidit pel secretari del Govern, també hi han participat la secretària general del Patronat, Roser Clavell, el vicesecretari de la Federació Catalana de Caixes d’Estalvis, Antoni Millet, i la Catedràtica de Ciència Política al Queen Mary College de la Universitat de Londres, Montserrat Guibernau. En aquest marc, Germà Gordó ha volgut destacar que, en un context com l’actual, “el Govern entén tota iniciativa encaminada a la promoció i a l’atracció de talent com una prioritat” i que una oportunitat com aquesta, avui en dia, no es pot desaprofitar.
 
En les seves paraules,  el secretari del Govern ha recordat que "Catalunya és un país ric en talent humà, el qual s’ha de potenciar i desenvolupar”, i ha afegit que “una manera de fer-ho és a través de beques i ajuts”. És en aquest mateix sentit que Germà Gordó ha volgut tenir unes paraules d'agraïment per a la Federació Catalana de Caixes d’Estalvi perquè “en les circumstàncies actuals hauria estat molt difícil que la Generalitat de Catalunya assumís la totalitat d’un programa com aquest”.
 
En la seva intervenció, Roser Clavell, secretària general del Patronat Catalunya Món, ha demanat als joves becats que transmetin "emoció quan parleu del nostre país i dels nostres valors únics", perquè segons Clavell "així exercirem la diplomàcia pública amb credibilitat per guanyar prestigi al món". I, ha afegit que "el bon ús de les vostres emocions és el que us farà creïbles a l'hora de crear vincles de confiança per connectar, negociar i intercanviar".
 
En aquesta ocasió, la Catedràtica de Ciència Política al Queen Mary College de la Universitat de Londres, Montserrat Guibernau ha estat l’encarregada de pronunciar la tradicional conferència que emmarca l’acte de lliurament de les beques. Sota l'epígraf "El futur a les vostres mans", Guibernau ha aprofitat les seves paraules per demanar als joves becats pel Patronat "joia i goig", però també "responsabilitat" i per recodar-los que aquests "són moments en que un ha de ser creatiu i ha d'improvisar", alhora que ha de "reemplaçar tot el que és negatiu per nous valors" capaços de regenerar la societat.  
 
Unes ajudes a la formació de llarg recorregut i prestigi
 
La 30a convocatòria d’ajuts per a realitzar estudis internacionals formen part del Programa de Beques del Patronat Catalunya Món i compta amb el patrocini de la Federació Catalana de Caixes d'Estalvis.
 
El programa per al curs 2012-2013, amb una dotació de 225.000 euros, farà possible que cinc joves llicenciades catalanes puguin estudiar a universitats de prestigi internacional com, per exemple, la London School of Economics i la University of Cambrige, entre d'altres.
 
En aquesta ocasió, i per primera vegada, també s'ha fet entrega de tres ajuts a estudiants estrangers no residents al país que podran cursar estudis de postgrau en universitats catalanes.
 
Aquest programa té com a objectiu facilitar que joves llicenciats ampliïn la seva formació sobre integració europea i estudis internacionals en qualsevol universitat d’arreu del món, tot oferint ajut un ajut econòmic per realitzar cursos de màster o postgrau d’àmbit internacional. Al llarg d’aquests trenta anys, aquest programa ha fet possible la formació de més 240 joves llicenciats en diverses especialitats.

3  

Fitxers adjunts

Dossier de premsa: Informació Beques

Dossier de premsa: Informació Beques
PDF | 1056

Foto de família amb els becats

Foto de família amb els becats
JPG | 623

Secretari del Govern entrega beca

Secretari del Govern entrega beca
JPG | 398

`