Servei Català de Trànsit

El primer cap de setmana d'agost registrarà trànsit elevat i les retencions habituals de la mobilitat estiuenca

query_builder   3 agost 2012 11:31

event_note Nota de premsa

El primer cap de setmana d'agost registrarà trànsit elevat i les retencions habituals de la mobilitat estiuenca

 
A partir del cap de setmana del 10 al 12 d’agost la mobilitat de sortida i retorn de l’àrea metropolitana de Barcelona minvarà i els desplaçaments es concentraran més a la xarxa viària secundària de les zones costaneres
 
Les mesures adoptades per combatre la sinistralitat i afrontar el període estiuenc continuen vigents: intensificació de la vigilància policial i desplegament de controls integrals dels Mossos d’Esquadra
 
El primer cap de setmana d’agost, del divendres 3 a les 15.00 h fins al diumenge 5 a les 24.00 h, registrarà trànsit elevat tant de sortida com de retorn a la xarxa viària catalana, sobretot a les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona i de les zones de costa. Tot i això basant-se amb els anàlisis històrics, el Servei Català de Trànsit (SCT) preveu que es desenvoluparà de forma similar als passats caps de setmana de juliol i amb les retencions habituals de la mobilitat estiuenca.
 
Aquest cap de setmana la via més conflictiva i que podrà registrar retencions destacables, tant de sortida com de retorn, serà l’AP-7, ja que acostuma a haver-hi problemes per circular en diversos trams del seu recorregut tant en sentit nord (Montmeló – Roca del Vallès – Cardedeu), per anar cap a la Costa Brava o bé accedir a França, com en sentit sud (Martorell), per arribar a la Costa Daurada o bé accedir a la resta de l’estat. També hi podrà haver complicacions circulatòries a la C-32 Nord a Ronda Mataró – Llavaneres – Vilassar, C-32 Sud a Sitges i Castelldefels, N-340 entre el Vendrell i Tarragona i a les vies d’accés a la Costa Brava (C-31, C-35 i C-65).  
 
Convé destacar que a partir del cap de setmana del 10 al 12 d’agost la mobilitat de sortida i retorn de l’àrea metropolitana de Barcelona minvarà i els desplaçaments es concentraran més a la xarxa viària secundària de la costa, atès que durant el mes d’agost les estades dels usuaris a les zones de platja s’allarguen més dies. Davant d’això l’SCT demana als conductors que no abaixin la guarida al volant en cap moment i que mantinguin l’atenció en la conducció i evitin distraccions també durant els desplaçaments curts per les carreteres secundàries perquè poden ser tant o més perillosos que el viatge principal.
 
També cal recordar que l’operació especial de trànsit que tancarà el període estiuenc d’aquest any coincidirà amb el pont de la Diada de Catalunya, l’11 de setembre, pont on es preveu que es produeixin importants congestions tant el divendres 7 (sortida), com el diumenge 11 de setembre (retorn).
 
   
Mesures especials de circulació
 
Aquest primer cap de setmana d’agost es disposaran les mesures especials de circulació, ordenació i regulació previstes per a l’estiu (carrils addicionals i en sentit contrari a l’habitual, inversió de prioritats a rotondes, carrils d’incorporació, dispositius de senyalització abalisats amb cons):
  
 
 
Via
 
 
Sentit
 
                 Tram
Tipus mesura
C-32
Nord
Palafolls - Tordera
Tall carril ràpid
GI-662
 
Est
Castell – Platja d’Aro
Canviar prioritat a rotondes
GI-662
 
Est
Castell – Platja d’Aro
Canviar prioritat a rotondes
C-65
 
Sud
Cassà de la Selva
Inversió prioritats a les rotondes
C-31
Sud
Rotondes: la Nàutica i les Ovelles
Inversió prioritats a les rotondes
AP-7
 
Sud
Sant Celoni – La Roca
Carril en sentit contrari
C-32
 
Sud
Vilassar – Montgat
Carril en sentit contrari
AP-7
 
Nord
Vilafranca – Martorell
Carril en sentit contrari
C-32
 
Nord
Garraf – L’Hospitalet
Carril en sentit contrari
 
 
 
Mesures per combatre l’accidentalitat durant el període estiuenc
 
Convé recordar que continuen vigents les mesures adoptades per l’SCT i els Mossos d’Esquadra per combatre la sinistralitat viària davant l’increment registrat aquest 2012 i també per afrontar el període estiuenc. Les mesures són:
 
1)    Per neutralitzar la manca d’atenció en la conducció i per fer front a l’augment de la mobilitat a carreteres principals no desdoblades, els Mossos d’Esquadra realitzen diversos controls policials simultanis en un mateix eix viari. La més presència i freqüència d’aquests controls per augmentar el nivell d’alerta dels conductors es duu a terme a través de l’increment de dotacions de seguretat ciutadana (USC) a les carreteres i a més, les diferents àrees regionals de trànsit (ART) actuen a la vegada en una mateixa via.
 
2)    Per fer front al manteniment més deficient dels vehicles i també per eradicar la velocitat excessiva o inadequada, els Mossos d’Esquadra fan controls policials integrals, és a dir que actuen alhora sobre dos o més elements de risc:
 
  • Es controla la velocitat a través de radars en línia i la notificació de la infracció és a peu de carretera
  • Es controlen les condicions tècniques del vehicles a través de la documentació sobre l’ITV i la revisió d’aspectes com l’estiba, l’enllumenat, els pneumàtics, la càrrega, entre d’altres.
  • Es realitzen proves d’alcoholèmia i drogotest i també s’actua sobre els elements de seguretat passiva.
 
3)    Per combatre la velocitat excessiva o inadequada a les carreteres s’ha incrementat mensualment en un 25% la rotació dels radars fixes. La rotació s’adequa en cada moment als resultats de la sinistralitat en cadascuna de les carreteres.
 
4)    Altres actuacions policials que es duen a terme són l’augment de vehicles no logotipats amb vídeovigilància per detectar distraccions com l’ús dels telèfons mòbils. Per evitar infraccions dinàmiques de risc (avançaments perillosos, velocitat excessiva o inadequada i maniobres temeràries) s’augmenten els controls policials dinàmics amb motocicleta i es reforça amb el suport dels mitjans aeris de l’SCT.   
 
5)    En l’aplicació de l’article 68 de la llei de seguretat viària, increment del 30% de l’import de la sanció econòmica en aquelles conductes de risc que hagin estat sancionades en dues ocasions més pel mateix motiu durant l’any anterior.
 
Les carreteres d’atenció prioritària en què es desenvolupa aquest pla d’acció són la N-II, C-35, C-25, C-55, C-15, N-340 (tram nord i sud), C-14, N-240, C-12 i C-13. Aquestes mesures policials tenen especial incidència a les carreteres de Lleida, atès que és la demarcació que ha tingut un increment més acusat de la sinistralitat aquest 2012.
 
A més, convé destacar que també continua en marxa, fins al 15 de setembre, el dispositiu de trànsit ‘Pas de l’estret’ en què els Mossos vetllen perquè es compleixi la normativa amb una acció de vigilància i controls preventius amb la finalitat de reduir les conductes de risc associades principalment a la fatiga, l’excés de càrrega i/o passatgers i la manca d’ús dels sistemes de seguretat passiva (cinturó, sistemes de retenció infantil) dels vehicles que viatgen al o des del Nord d’Àfrica, per tal d’evitar accidents de trànsit i garantir la seguretat viària de tots els usuaris.
 

1  

Fitxers adjunts

NOTA DE PREMSA EN PDF

NOTA DE PREMSA EN PDF
PDF | 462