Educació

govern

El curs 2011-12 ha augmentat el nombre d'alumnat amb discapacitat escolaritzat en centres ordinaris

query_builder   13 agost 2012 12:00

event_note Nota de premsa

El curs 2011-12 ha augmentat el nombre d'alumnat amb discapacitat escolaritzat en centres ordinaris

 

  • Un 75,14% dels alumnes amb necessitats educatives especials ha estat el passat curs en centres ordinaris. El curs 2010-2011 la xifra va ser de 74,08%
 
  • Aquest curs passat també s’han incrementat les Unitats de suport a l’educació especial (USEE) de 315 a 333 unitats
 
 
El Departament d'Ensenyament ha incrementat el passat curs escolar el nombre d’alumnat discapacitat escolaritzat en centres ordinaris, una tendència que demostra l’aposta per l’escola inclusiva.
 
El curs 2011-2012 un 75,14% dels alumnes catalans amb discapacitat han estat escolaritzats en centres ordinaris, una xifra superior a la del curs 2010-2011, que va ser de 74,08%.
 
Això suposa que un total de 19.853 alumnes es van escolaritzar en centres ordinaris, en front dels 18.207 alumnes que ho van fer el curs 2010-2011. L’alumnat amb discapacitat suposa un 2,08% del total d’alumnat català que ha cursat ensenyaments el passat curs escolar.
Gràfic inclusiu
 
 
 
Les dades dels darrers cursos són les següents:
 
 
Curs
Alumnes amb discapacitat
Alumnes amb discapacitat escolaritzats en centres ordinaris
% d’alumnes amb discapacitat en centres ordinaris
 
2009-2010
 
24.140
 
17.525
 
72,60%
 
2010-2011
 
24.576
 
18.207
 
74,08%
 
2011-2012
 
26.421
 
19.853
 
75,14%
 
 
El Departament d'Ensenyament, amb l’objectiu de donar suport a l’alumnat de l’escola inclusiva, ha incrementat el nombre d’Unitats de suport a l’educació especial (USEE). Aquestes unitats permeten un suport específic i personalitzat per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques.
 
El passat curs 2011-2012, hi va haver 333 USEE a les escoles i instituts catalans, 18 unitats més que el curs 2010-2011. D’aquestes 333 unitats de suport a l’educació especial, un total de 169 corresponen a l’educació infantil i primària i un total de 164 a l’educació secundària.
 
L’atenció educativa a través de l’escola inclusiva dóna compliment a la Llei d’Educació de Catalunya, que estableix que un sistema educatiu general de qualitat és aquell que proporciona una atenció adequada a tot l’alumnat, incloent-hi l’alumnat amb discapacitat.
 
Segons la LEC l’escola inclusiva ha de determinar les tipologies de suports educatius específics, l’avaluació i identificació de les necessitats educatives de l’alumnat amb discapacitat, la seva escolarització amb l’ajut de Plans Individualitzats, establint itineraris escolars personalitzats i flexibles.
 
 
13 d’agost de 2012