Educació

Rigau

La consellera Rigau exhorta les facultats d'educació a repensar la formació inicial dels docents

query_builder   5 setembre 2012 14:31

event_note Nota de premsa

La consellera Rigau exhorta les facultats d'educació a repensar la formació inicial dels docents

 

  • La consellera d’Ensenyament ha fet aquesta reflexió en el marc de la inauguració de la Jornada de Professorat de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna - Universitat Ramon Llull
 
  • “La qualitat real de l’ensenyament la determina un docent. Davant d’un alumne el mestre ha de saber de tot”, ha destacat la consellera Rigau
 
Foto petita
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet una crida a les facultats d’educació a repensar la formació inicial dels docents: “ajudeu-nos a repensar com hem de formar els futurs docents tenint en compte el capital formatiu dels alumnes. Perquè davant l’alumne, el mestre també ha de saber de tot. No ens podem encallar en la ràtio o en els recursos, que és cert que són importants”.
 
La titular d’Ensenyament ha fet aquesta reflexió durant la conferència inaugural de la Jornada de Professorat de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-Universitat Ramon Llull.
 
Rigau ha destacat que “som conscients que no hem obtingut del nostre sistema educatiu els resultats que pensàvem que tindríem. Tenim moltes coses positives, però quan ens comparem amb d’altres països tenim dèficits que crèiem que no tindríem. I ni la disminució de ràtio ni l’augment de mestres per aula s’han traduït en un assoliment de les competències bàsiques”.
 
Per la consellera una de les claus de l’èxit és la figura docent: “la qualitat real la determina un docent”. Irene Rigau ha reconegut la tasca del professorat en l’èxit de molts aspectes de la societat, com ara la normalització lingüística a través de la immersió, l’escola inclusiva o la cohesió social dels nouvinguts.
 
Però també ha reconegut que cal avançar encara més en la formació inicial del professorat per assolir els nous reptes que es presenten: “Hem demanat a les facultats que siguin més rigoroses en determinades matèries, com per exemple les vocacions científico-tècniques. El percentatge d’alumnes a les facultats que hi han accedit a través del batxillerat científico-tècnic és només d’un 25%. I amb el que han après a l’ESO no poden desvetllar les vocacions científico-tècniques entre els nostres nens i nenes. Hem de passar a l’acció”.
 
Segons la consellera d’Ensenyament, per posar solució a la situació actual calen: condicions per a accedir a magisteri, analitzar les condicions d’accés a la bossa de treball en el cas de l’administració pública i revisió dels plans d’estudi. Per això ha expressat a les facultats la necessitat “de revisió dels plans d’estudi, ja que cal garantir un coneixement acadèmic d’aspectes clau i rebaixar d’altres qüestions”. Rigau ha recordat que “un mestre abans que res ha de ser exemplar. Qui té un bon mestre, té un tresor”.
 
 
 
5 de setembre de 2012
 

1  

Fitxers adjunts

Foto petita

Foto petita
JPG | 4391