La presidenta de l’Institut Català de les Dones, Montse Gatell, ha afirmat aquest matí que “el talent femení és imprescindible per a la construcció d’una Catalunya amb futur. L’expertesa i l’experiència que les dones poden aportar no han de ser una amenaça sinó una oportunitat”. I ha advertit que “no es pot prescindir del talent de la meitat de la població sense pagar-ne les conseqüències, sense alterar el resultat de l’esforç de tota una comunitat en qualsevol àmbit”.
 
Gatell ha fet aquestes declaracions en el II Congrés internacional de lideratge femení que organitza l’Escola Superior de Comerç Internacional, adscrita a la UPF, i que té lloc els dies 14 i 15 de setembre a Barcelona.  La presidenta de l’ICD, que ha participat en una taula rodona sobre polítiques públiques en el camp del lideratge, ha afirmat que “les polítiques públiques han de facilitar fer aflorar el talent femení i evitar la victimització de les dones, especialment des de les mateixes polítiques”. Gatell ha explicat que “estem treballant en un canvi conceptual per tal que les polítiques de dones no acabin victimitzant-les, enlloc de posar-les en valor, així com una actualització als drets i les discriminacions d’avui”.
 
En aquest sentit, la presidenta de l’ICD ha exposat que “les polítiques de dones s’han d’orientar a garantir els drets, donat que encara homes i dones no podem exercir els nostres drets amb igualtat de condicions, i avançar en la desvictimització del propi discurs, que no dugui a pensar que quan parlem de dones estem parlant d’un grup en risc”.
 
Gatell ha explicat que “un dels nostres objectius és que no s’identifiqui les polítiques de dones només amb les polítiques assistencials a les víctimes de violència masclista o de prevenció d’aquesta xacra, que s’enduen bona part de l’atenció dels mitjans i de la ciutadania, quedant eclipsades les polítiques que es fan en àmbits com el del treball, la cultura, l’esport, la recerca, la salut, l’educació, etc, i que són imprescindibles, fins i tot en una situació com l’actual”.