Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Comença la segona fase de la campanya sobre els efectes del tabac "El fum és fatal"

El Departament de Salut presenta la segona onada de la campanya d’informació i sensibilització sobre els efectes del consum del tabac sota el lema “El fum és fatal”, que es desenvoluparà en els mitjans de comunicació des del dia 7 de setembre fins al 4 d’octubre de 2009.
 
L’antecedent:
 
Durant el mes de desembre de 2009 es va portar a terme la primera fase d’aquesta campanya que pretén informar i sensibilitzar sobre els efectes del fum del tabac i els més de quatre mil components que s’hi troben, i que s’adreça tant a les persones fumadores com a les no fumadores. Es va utilitzar com a suport mediàtic un espot de televisió, bàners a Internet, falques radiofòniques, publicitat escrita, publicitat externa (opis al metro, bars, discoteques, centres comercials...), entre d’altres.
 
A més de sensibilitzar sobre la toxicitat del fum del tabac, amb aquest àmplia acció també es pretenia augmentar el coneixement i la utilització dels recursos assistencials existents per deixar de fumar, com són les consultes als centres de salut i a les farmàcies, les unitats de tabaquisme i, especialment, la línea telefònica d’ajut al fumador de Sanitat Respon (tel. 902 111 444).
 
Com a resultat directe de la campanya:
  • 1.806 persones, entre el 9 de desembre 2008 i el 15 de febrer 2009, van trucar a la línia telefònica i 621 van iniciar tractament de deshabituació.
  • Es van repartir 152.000 postals i 49.000 braçalets i es van recollir 12.204 cigarretes en les diverses accions de carrer realitzades.
  • Es van planificar 21.084.455 impactes en mitjans de comunicació: televisió, ràdio, premsa escrita i publicitat exterior principalment.
 
La nova campanya:
 
Atès que és important que les campanyes de sensibilització es realitzin de forma periòdica, i tenint en compte que els missatges utilitzats en la primera fase de la campanya han estat ben valorats, se n’ha planificat una segona fase que ha de permetre diversificar i ampliar els mitjans de comunicació emprats, amb un efecte acumulatiu i sinèrgic, ja que es vol aprofitar el record i la sensibilització prèvia amb tots els elements utilitzats anteriorment.
 
Aquesta nova onada de la campanya estarà basada en:
 
  • publicitat exterior: opis al metro i FGC a Barcelona, banderoles a les ciutats de Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona, publicitat als autobusos (integral a la part del darrere) a les ciutats de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona;
  • ràdio: falques de vint segons a les emissores generalistes i radiofòrmules;
 
 
  • materials gràfics: cartells (30.000 unitats), fullets (200.000 unitats), adhesius (100.000 unitats) que es distribuiran a partir de la segona quinzena de setembre en centres hospitalaris, d’atenció primària i ASSIR, unitats de salut laboral, farmàcies entre altres; més endavant, ajuntaments, centres educatius i àmbit laboral.
     
S’han actualitzat la informació i els continguts de la pàgina web específica (http://www.gencat.cat/salut/depsalut/html/ca/dir3283/doc27362.html)
des de la qual es pot accedir als materials gràfics (amb alta qualitat d’impressió) i, eventualment, sol·licitar-ne més exemplars al Servei de Publicacions.
 
 
 
Segons dades de l’ESCA del 2006, es calcula que un 29,4% de la població adulta de Catalunya és fumadora (el 25,5% fumen diàriament, el 3,9% són fumadors ocasionals). Malgrat que el 97,7% de les persones fumadores saben que el tabac és perjudicial, només a un 54,3% els preocupa els efectes del tabac sobre la seva salut i 8 de cada 10 persones que fumen no es plantegen deixar-ho en els propers sis mesos. L’ESCA també ens indica que un 63,1% de la població enquestada afirmava que caldria fer més campanyes per conscienciar la població per deixar de fumar.
1
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia