El director del Servei Meteorològic de Catalunya, Oriol Puig i Godes, inaugurarà avui dimarts, a les 19 hores, les 4es trobades territorials de la Xarxa d’Observadors Meteorològics (XOM).
Aquestes trobades, la primera a Barcelona i les següents a Cambrils, Mollerusa i Figueres, reuniran, un any més, els col·laboradors de la Xarxa d’Observadors Meteorològics (XOM) i permetran intercanviar experiències al voltant de l’observació de fenòmens meteorològics.
En cadascuna de les trobades es farà un balanç dels 4 anys de funcionament de la XOM i de la situació actual i futura d’aquesta Xarxa. A més a més, a cada trobada, un col·laborador de la XOM intervindrà explicant algun aspecte específic sobre meteorologia i climatologia, en el qual destaca per la seva experiència i coneixements.
El calendari de les trobades territorials de la XOM és:
Dia
|
Municipi
|
Ubicació
|
Observador ponent
|
23 d’octubre 19h
|
Barcelona
|
Sala Actes
Medi Ambient i Sostenibilitat
|
Sr. Albert Borràs
|
25 d’octubre 19h
|
Cambrils
|
Casal Mun. Gent Gran
|
Sr. Jordi Bruno
|
30 d’octubre 19h
|
Mollerussa
|
Espai cultural dels
Canals d’Urgell
|
Sr. Josep Ma. Gasca
|
6 de novembre 19h
|
Figueres
|
Sala Descans del Teatre Municipal
|
Sr. Enric Estragués
|
La XOM es va posar en marxa el 24 de gener de 2009. Compta, a hores d’ara, amb 229 persones col·laborant arreu del territori amb la funció d’obtenir informació meteorològica necessària per millorar les tasques diàries del Servei Meteorològic de Catalunya. Les dades facilitades per aquestes persones s’utilitzen per millorar el coneixement sobre l’estat del temps diari i el seguiment de les situacions meteorològiques de risc. En un futur, totes les dades recollides serviran per millorar el coneixement sobre els climes de Catalunya.
Totes aquestes dades es poden consultar diàriament de manera pública i oberta a la pàgina web del SMC: www.meteo.cat.
Servei Meteorològic de Catalunya
1