Direcció General de Comunicació

112

El Govern millora el telèfon d'emergències 112 per garantir la seguretat de la ciutadania

query_builder   29 octubre 2012 08:00

event_note Nota de premsa

El Govern millora el telèfon d'emergències 112 per garantir la seguretat de la ciutadania

  • El 112 cobreix tot el territori català i és gratuït per a tots els ciutadans des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil, durant les 24 hores del dia
  • A Catalunya hi ha dues seus o centres d’atenció i gestió de les trucades d’urgència 112  a Barcelona i Reus, que configuren  un sistema de resposta integral, permanent i comú a tot el territori català
 
El telèfon d'emergències 112 és un servei únic per a tot l'àmbit europeu que està en funcionament a Catalunya des de l'1 de febrer de 1999. Centralitza totes les trucades d'urgència, de manera que els ciutadans puguin sol·licitar els serveis públics d'urgències sanitàries, d'extinció d'incendis i salvaments, de seguretat ciutadana i de protecció civil quan es trobin davant d'una situació d'emergència. Cobreix tot el territori català i és gratuït per a tots els ciutadans des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil, durant les 24 hores del dia.
 
A Catalunya hi ha dues seus o centres d’atenció i gestió de les trucades d’urgència 112 a Barcelona i Reus, que configuren un sistema de resposta integral, permanent i comú a tot el territori català. Estan dotats d’una estructura de coordinació i d’interacció dels diversos serveis d’emergències de Catalunya: bombers, policies, sanitaris i medi ambient.er donar resposta a tots els col·lectius vulnerables de patir una possible urgència, està implantat un sistema d'atenció per a persones amb discapacitats auditives, amb un procediment d'actuació concret amb l'especificitat d'aquest col·lectiu davant d'una possible situació d'emergència. El telèfon d’emergències 112 també disposa d’una plataforma tecnològica (Seqtaxi) que connecta ràpidament els taxis amb la policia en cas que pateixin una agressió. Permet fer el seguiment de la posició dels taxis i escoltar què passa a l'interior del vehicle.
 
Durant el primer semestre de 2012 s’han rebut 1.588.621 trucades, el 55% de les quals s’han atès al centre de Barcelona i el 45% restant al de Reus.Des del mes d’octubre passat els antics telèfons dels Mossos d’Esquadra (088) i de Bombers de la Generalitat i Protecció Civil (085) van quedar suprimits definitivament de manera que totes les emergències adreçades a aquests cossos van quedar integrades en 112, tal i com estableix la normativa europea.

El telèfon d’emergències 112 s’emmarca en l’objectiu del Govern d’implementar un sistema de gestió integral de l’Emergència, per garantir l’acció efectiva i coordinada de tots els cossos de seguretat, emergències, sanitat i protecció civil situacions d’emergències  generals que es puguin presentar al territori de Catalunya.
 
Per a més informació: seguretat del Pla de Govern