Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la World Travel Market de Londres en un moment de recuperació del mercat britànic

query_builder   4 novembre 2012 11:00

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la World Travel Market de Londres en un moment de recuperació del mercat britànic


  • El Regne Unit és el segon emissor cap a Catalunya, per darrera de França, i en els primers nou mesos de l’any ha experimentat un increment del 28,5% respecte el mateix període que l’any anterior.
 
  • L’Agència Catalana de Turisme, adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, participa a la WTM amb l’oferta de les diverses marques turístiques i els productes més representatius de la seva oferta per continuar incentivant els viatges dels britànics cap a Catalunya.
 
  • En el marc d’aquesta fira, l’Agència Catalana de Turisme també estarà present amb dues ponències en els seminaris professionals organitzats per la WTM. D’una banda, l’ACT explicarà la iniciativa que ha dut a terme a la xarxa Instagram i, de l’altra, s’exposarà el model català de turisme accessible.
 
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana, formada per empreses i institucions, que participa a la 33a edició de la World Travel Market (WTM) de Londres, la fira turística més important del món que se celebra del 5 al 8 de novembre.
 
La WTM reuneix cada any unes 5.000 empreses i entitats expositores representants de prop de 200 països i rep la visita d’uns 48.000 professionals de la indústria turística internacional. Enguany, l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, hi participa amb un estand de 336m2, on seran presents les diverses marques turístiques catalanes i els productes més representatius de la seva oferta.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha explicat que “amb la nostra participació a la World Travel Market volem reforçar la promoció en un mercat que, tot i els moments actuals de crisi, en aquests primers mesos de l’any ha fet una evolució realment positiva, amb un increment del 28,5% en el nombre de turistes respecte el mateix període de l’any anterior”.
 
 
Iniciatives de l’ACT, exemples a les jornades professionals de la WTM
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme de promoció de la Generalitat de Catalunya, participa en una nova edició de la World Travel Market amb un estand que recull l’oferta d’uns 40 expositors, entre patronats i oficines de turisme i empreses privades.
 
Aquest any, la presència de Catalunya online i a les xarxes socials centren part de la promoció de l’Agència Catalana de Turisme en aquesta fira. En el marc del certamen, l’ACT durà a terme una presentació sobre l’estratègia promocional online de Catalunya prenent com a exemple una iniciativa pionera de l’ACT: el primer viatge amb instagramers que organitza una destinació a l’Estat espanyol per promocionar-se turísticament. La presentació forma part d’una sessió organitzada per la WTM sobre les experiències més innovadores en matèria de promoció turística en què Catalunya comparteix programa amb destinacions com ara Japó, Emilia Romagna, Escòcia, Anglaterra i Las Vegas.
 
També el model català de turisme accessible tindrà un paper destacat en aquesta fira internacional i protagonitzarà una de les ponències que se celebren en el marc de la iniciativa que, des de fa cinc anys duu a terme la WTM, el Dia del Turisme Responsable. L’Agència Catalana de Turisme impulsa aquest producte a través del projecte “Turisme accessible – Turisme per a Tothom”. Catalunya disposa de 24 destinacions turístiques seleccionades pels seus alts nivells d’accessibilitat que permeten oferir al turista discapacitat tota una sèrie de serveis adaptats a les necessitats específiques d’aquest col·lectiu. En els darrers cinc anys, a més, Catalunya ha passat de 600 recursos turístics adaptats a més de 1.200, alguns dels quals únics a Espanya. Aquestes dades situen Catalunya com a destinació turística accessible de referència a nivell de tot l’Estat i d’Europa, oferint la major quantitat i diversitat d’activitats esportives i d’oci adaptades.
 
A banda de la participació en aquestes jornades professionals, i amb l’objectiu de promoure la gastronomia catalana, l’ACT celebrarà la seva tradicional trobada entre professionals dels sectors turístics britànic i català. A més de ser una demostració gastronòmica -aquest any de la mà de cuiners dels col·lectius de cuina Barceloneta Cuina i Noguera Cuina-, aquest  esdeveniment suposa una bona oportunitat perquè professionals catalans i britànics entrin en contacte.
 
 
Regne Unit, segon mercat emissor per a Catalunya
 
Catalunya participa a la WTM 2012 amb l’objectiu de continuar millorant les xifres referents al mercat britànic que, en el que portem d’any, i tenint en compte la conjuntura actual, han estat positives. En aquests moments, el mercat britànic és el segon emissor en importància per a Catalunya amb una quota de l’11,4% del turisme estranger que arriba al territori català.
 
Entre els mesos de gener i setembre de 2012, han arribat a Catalunya 1,4 milions de turistes britànics, xifra que suposa un 28,5% més que en el mateix període de l’any anterior. Aquests turistes han generat més de 970 milions d’euros, gairebé un 30% més que en els primers nous mesos de 2011.
 
Aquestes xifres situen el mercat britànic com el segon emissor més important de turistes a Catalunya. A banda del sol i platja, principal producte per als britànics, les propostes catalanes en turisme cultural, "city breaks", familiar i gastronòmic estan presents en aquesta fira per incentivar els viatges dels britànics cap a Catalunya.
 
  
Co-expositors a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme
 
Els visitants que s’acostin a l’estand català (EM1640) trobaran l’oferta de les 9 marques turístiques (Costa Brava, Costa de Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Catalunya Central, Terres de Lleida, Val d’Aran i Pirineus), i també dels expositors següents:
 
 Entitats de promoció turística

- Diputació de Barcelona
- Patronat de Turisme Costa Brava Girona
        - Lloret Turisme
        - Patronat Municipal de Turisme de Blanes
        - Oficina de Turisme de Platja d’Aro

- Patronat de Turisme Diputació de Tarragona - Costa Daurada i Terres de l’Ebre
        - Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
        - Patronat Municipal de Turisme de Salou
        - Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
        - Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
        - Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca
        - Patronat Municipal de Turisme del Vendrell Coma-ruga
        - Patronat Municipal de Turisme de l'Hospitalet de l'Infant i la Vall de Llors
        - Tarraco Romana

- Turisme de Barcelona

- Pirineus (amb la presència dels patronats de turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona i el Conselh Generau d’Aran).


Empreses/entitats

- Across Spain
- Agència  de Promoció d’Activitats i de Congressos
- Anthea travel
- Aqua Hotel
- Avant Grup
- Barcelona Guide Bureau
- Barcelona on line
- Bravasol Viajes
- Circuit de Catalunya
- Diagonal Hotels
- Evenia Hotels
- Goes Travel
- Montserrat
- PortAventura
- Spain Ticket Bureau
- Sport and Leisure Barcelona
- THR
- Torres
- Traditional Tours
- Viatges Traveltec
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia