Empresa i Treball

La Generalitat i el FC Barcelona s'alien per promocionar Catalunya com a destinació turística de referència a nivell mundial

TURISME

La Generalitat i el FC Barcelona s'alien per promocionar Catalunya com a destinació turística de referència a nivell mundial

query_builder   9 novembre 2012 11:40

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat i el FC Barcelona s'alien per promocionar Catalunya com a destinació turística de referència a nivell mundial

 
El conseller d’Empresa i Ocupació i president de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), F. Xavier Mena, i el vicepresident del FC Barcelona, Carles Vilarrubí, han signat un acord de col·laboració per promocionar conjuntament Catalunya com a destinació turística de referència a nivell mundial de la mà de la marca Barça.
 
Fruit de l’acord signat i que estarà vigent fins el mes de juny de 2014, el FC Barcelona promocionarà la marca turística Catalunya a través dels seus canals de comunicació.
 
El Club cedirà a l’Agència Catalana de Turisme espais per accions de promoció de l’agència, entrades per partits per tal de convidar a turoperadors, agències de viatges, premsa i prescriptors turístics internacionals, entre d’altres accions.
 
Per la seva part, l’Agència Catalana de Turisme reforçarà la presència de la marca Catalunya en el portal web oficial i en el facebook del Club i en el programa “Barça Fans”. A més l’Agència Catalana de Turisme i la marca Catalunya seran col·laboradors oficials de la Gira d’Estiu 2013 del club blaugrana.
 
L’Agència Catalana de Turisme cedirà al FC Barcelona una presència destacada en tots els suports i canals de promoció de l’agència (workshops, les principals fires internacionals, famtrips i presstrips, presentacions, espais de promoció turística de Catalunya, etc.) per tal de que pugui posicionar en mercats emissors estratègics els seus productes pensats per als turistes, com ara el “Camp Nou Experience” i els seus espais i propostes dirigits al turisme de reunions, esdeveniments i d’incentius.
 
En el marc de la signatura de l’acord el conseller Mena ha explicat que “amb l’acord de partenariat signat avui es consolida la nostra relació amb el Barça, que permet sumar sinèrgies entre les dues institucions i multiplicar el nostre esforç promocional aprofitant el ressò internacional de la marca Barça, un dels principals actius turístics de Catalunya amb qui compartim els valors de lideratge, prestigi, esforç, passió i identitat catalana”.
 
El vicepresident del Club, Carles Vilarrubí ha declarat que “la signatura d’aquest conveni és un compromís ferm que pren el FC Barcelona com a institució. Cada vegada que ens moguem pel món, en la mateixa mesura que vam ser a la Universitat de Glasgow de la mà de l’Institut Ramon Llull,  anirem de la mà del Govern de la Generalitat per donar a conéixer Catalunya també des del punt de vista turístic. Sigui en l’entorn de la cultura o del turisme, la voluntat que expressa la nostra entitat és la de cooperar i aprofitar la plataforma que som arreu del món”.
 
A més, ha recordat que “aquests darrers anys hem treballat conjuntament amb Turisme de Catalunya a través del nostre departament de marquèting i aquest conveni, que donarà molts fruits al Barça i al país, reforça la nostra col·laboració”.
 
 
Presentacions conjuntes
 
Amb motiu de l’acord signat, l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona també faran presentacions conjuntes de Catalunya davant de turoperadors i mitjans de comunicació locals, en aquelles ciutats on el Barça disputi partits de Champions League i que es consideren punts estratègics d’emissió de turistes.
 
En algunes d’aquestes ciutats, les presentacions professionals aniran acompanyades d’activitats promocionals al carrer dirigides al públic final, amb instal·lacions de carpes, animació, etc. per difondre l’oferta turística catalana.
 
 
Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme
 
Aquest acord amb el FC Barcelona és el cinquè d’un seguit d’aliances en què treballa l’Agència Catalana de Turisme per crear un grup de socis estratègics format per empreses i entitats amb projecció internacional amb l’objectiu d’aconseguir un major impacte de la marca turística ‘Catalunya’ a l’exterior i generar recursos per a la promoció. El FC Barcelona se suma a la resta de partners que fins ara han signat acords amb l’Agència Catalana de Turisme: Vueling, el Circuit de Catalunya, La Roca Village i Iberia.
 
L’Agència Catalana de Turisme està treballant en possibles acords amb empreses tan del sector turístic -línies aèries, cadenes hoteleres, lloguer de cotxes...- com d’altres sectors - automoció, sector financer, moda i alimentació, entre d’altres -, que comparteixin els mateixos valors que l’Agència Catalana de Turisme: lideratge, professionalitat, innovació, dinamisme, sostenibilitat i eficiència, i vulguin associar la seva marca a la marca “Catalunya”.
 
 

2  

Fitxers adjunts

El conseller F. Xavier Mena i el vicepresident del Club Carles Vilarrubí en l'acte de signatura.

El conseller F. Xavier Mena i el vicepresident del Club Carles Vilarrubí en l'acte de signatura.
JPG | 1053

Fotografia de grup de l'acte de signatura.

Fotografia de grup de l'acte de signatura.
JPG | 1287