Interior

Jornada informativa del SIPCAT Avançat als caps de les Policies Locals de Catalunya i formadors

query_builder   12 novembre 2012 11:23

event_note Nota de premsa

Jornada informativa del SIPCAT Avançat als caps de les Policies Locals de Catalunya i formadors

Interior
El departament d'Interior acull avui la jornada informativa del SIPCAT Avançat que va adreçada als caps de les Policies Locals de Catalunya i als agents que van rebre la formació del programari bàsic en el mes de març.
 
L’objectiu és explicar els avenços en el desenvolupament del programari i presentar les seves funcionalitats. Amb el SIPCAT Avançat es dóna el tancament dels 42 mòduls del programari.
 
El SIPCAT és un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya, que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d'Atenció de Trucades CAT 112 (telèfon d'emergències) i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.
 
En l'acte, que té lloc a la sala d'actes del departament d'Interior i que acull un centenar de persones, participa el subdirector general de coordinació de la Policia de Catalunya, Joan Carles de la Monja, entre d’altres.
 
 
SIPCAT
 
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències), ha impulsat un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.
 
El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
 
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
 
  • Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
  • Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
  • Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
  • Integració amb Centre d’Atenció de Trucades CAT 112. 
  • Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
  • Integració amb el Servei Català de Trànsit.
  • Integració amb el nou GIS corporatiu.
  • Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.