Empresa i Treball

govern

INDÚSTRIA

1.400 empreses participen en les Sessions "360º Model de Negoci" per millorar la seva competitivitat

query_builder   7 desembre 2012 12:30

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

1.400 empreses participen en les Sessions "360º Model de Negoci" per millorar la seva competitivitat

 

 
  • El Departament d’Empresa i Ocupació ha realitzat enguany, a través d’ACC1Ó, més de 100 sessions d’aquest programa arreu del territori català.

 

  • Les sessions tenen com objectiu repensar el model de negoci aplicant eines de management i pràctiques visuals que ajuden a generar valor per als clients i per a l’empresa.
 
 
Un total de 1.400 empreses han participat aquest any 2012 a les Sessions “360º Model de Negoci” que tenen com a objectiu millorar la competitivitat de les pimes catalanes.
 
Impulsades pel Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACC1Ó – l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana –, les Sessions es van iniciar el mes de març i en total se n’han fet més de 100 en diferents punts de la geografia catalana.
 
Aquestes sessions, que s’han realitzat conjuntament amb les cambres i les patronals, han anat dirigides a gerents i directors de d’empreses.
 
En les sessions territorials els empresaris participants han conegut eines i estratègies pràctiques per millorar la gestió dels seus negocis i fer-los créixer. Els participants han valorat positivament la seva participació a les sessions, avaluant amb un 8,4 sobre 10 la seva satisfacció.
 
Reptes comuns: velocitat del canvi, competència global i fidelització dels clients

Tot i que les empreses participants provenen de sectors molt diferents, han comprovat que afronten problemes similars, com ara la velocitat amb la qual canvia l’escenari econòmic, que els exigeix reinventant-se constantment. A més, han destacat la importància de buscar un tret o element diferenciador respecte dels seus competidors.
 
Les pimes també destaquen que s’han trencat les barreres entre països i, per tant, cal conèixer com actuar davant d’una competència cada vegada més global.  En les sessions, els empresaris han detectat la necessitat d’interactuar més amb els clients per tal de satisfer les seves demandes i fidelitzar-los. També de la importància de cooperar amb altres empreses i de saber gestionar un alt volum d’informació per prendre les decisions correctes. La gestió del personal de la companyia, especialment quan conviuen diferents generacions, ha estat també un dels reptes identificats durant les sessions.
 
Programa 360º Competitivitat

Prop de 180 empreses han participat durant el 2012 al programa 360º Competitivitat, adreçat a companyies de més de tres anys de vida, algunes de les quals han participat prèviament a les Sessions “360º Model de Negoci”.
 
El programa inclou dues línies d’actuació. Per un costat ajuda l’empresa a definir la seva estratègia a mig termini, a assignar recursos i a concretar el calendari d’actuacions pel seu correcte desplegament. De l’altre, l’ajuda a implementar millores operatives en les diferents àrees funcionals de l’empresa, com són el màrqueting i les vendes, l’organització i control de gestió, i les operacions.