Empresa i Treball

GOVERN

TURISME

Catalunya es promociona a Singapur

query_builder   12 desembre 2012 12:18

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya es promociona a Singapur

 

  • És la primera vegada que la Generalitat duu a terme una campanya de promoció turística en aquest país del sud-est asiàtic amb l’objectiu de millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d’aquest mercat.
 
  • La campanya s’ha dut a terme en el metro i els autobusos del districte financer de Singapur.
 
  • L’oficina de promoció turística a Singapur és una de les últimes que s’han incorporat a la xarxa exterior de l’Agència Catalana de Turisme.
 
La Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Ocupació, ha dut a terme la seva primera campanya de promoció turística a Singapur, “Celebrate life – Celebrate Catalonia”. El públic objectiu triat en aquesta primera acció promocional han estat els joves executius i homes i dones del districte financer de la ciutat de Singapur, amb un alt poder adquisitiu.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha explicat que “el principal objectiu d’aquesta acció és millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d’un mercat amb un potencial incalculable, amb turistes d’alt poder adquisitiu i amb estades superiors a la mitjana”.
 
La ciutat de Barcelona és una de les destinacions preferides pels turistes d’aquest mercat emissor. En aquest sentit, els anuncis que s’han pogut veure al metro i als autobusos del districte financer de Singapur s’han centrat en la capital catalana pensant, sobretot, en els viatges amb motiu de les festes de Cap d’Any i de l’Any Nou Xinès que se celebra el mes de febrer.
 
A partir d’aquest focus en Barcelona, els anuncis també han difós imatges de la Costa Brava, la Costa Daurada i la Catalunya Central, protagonitzades per  productes com ara el turisme de compres, el turisme cultural (amb Dalí, Gaudí, els castellers, la Tarraco romana...), gastronòmic i esportiu, centrat en el Barça.
 
La campanya, duta a terme durant els mesos de tardor, s’ha fet en col·laboració amb Cheaptickets, un dels principals consolidadors de bitllets aeris a Singapur. En aquest sentit, la campanya s’ha reproduït a les xarxes socials de Cheaptickets (Facebook, Twitter i Youtube), així com a la seva plataforma digital i amb un enviament d’un newsletter específic sobre la campanya de Catalunya als seus subscriptors.
 
L’acció també ha inclòs una presentació de la destinació catalana, centrada en la seva gastronomia, al recentment inaugurat restaurant de cuina catalana “Catalunya”, situat al cor del districte financer de Singapur.
 
 
El mercat del sud-est asiàtic
 
L’oficina de promoció turística a Singapur és una de les últimes que s’han incorporat a la xarxa exterior de l’Agència Catalana de Turisme. L’any 2011 més de 26.000 singapuresos van visitar Catalunya, amb un creixement del 126,5% respecte de 2010. El 65% del total de turistes d’aquest mercat que arriben a l’estat Espanyol trien Catalunya com a principal destinació.
 
Actualment, Singapore Airlines connecta Barcelona amb 5 freqüències setmanals, tres directes i dues via Milà. La capital catalana és la principal destinació turística per als turistes d’aquest mercat gràcies, sobretot, al patrimoni modernista de Gaudí i a la popularitat del FC Barcelona.
 
Pel que fa al perfil del turista d’aquest mercat emisor, acostuma a viatjar en grups (80%), la resta són viatgers independents (20%), els anomenats FITs (Frequent Individual Traveller). S’allotgen en hotels de 4 i 5 estrelles, el més cèntrics possible, i busquen productes turístics relacionats amb la cultura complementats amb experiències gastronòmiques i/o de shopping de grans marques europees. El producte MICE i els creuers per la Mediterrània són d’altres propostes que desperten l’interès dels turistes de Singapur.
 
En l’última edició del “Buy Catalunya” - una de les grans accions comercials de l’ACT - que va tenir lloc el passat mes de maig a Barcelona, van participar-hi per primer cop quatre turoperadors de Singapur. Aquests professionals van tenir l’oportunitat de descobrir noves zones de Catalunya i alguns d’ells tenen la intenció d’ampliar la seva programació, més enllà de la capital catalana.