Educació

Consellera Rigau

Irene Rigau: "La llengua no s'aprèn només pel que diu una norma, sinó pel contacte que hi tens i l'aprenentatge que en fas"

query_builder   4 gener 2013 18:40

event_note Nota de premsa

Irene Rigau: "La llengua no s'aprèn només pel que diu una norma, sinó pel contacte que hi tens i l'aprenentatge que en fas"

 

  • La consellera d’Ensenyament avança que el Departament recorrerà les mesures cautelars del TSJC perquè no considera que hi hagi “danys irreparables”
 
  • “Estem davant d’una qüestió més política que pedagògica”
 
  • “Si no deixem a l'ensenyant que exerceixi pedagògicament, a qui demanarem després les responsabilitats: a l'ensenyant, als tribunals, a les famílies?”
Foto petita
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha defensat aquesta tarda que “la llengua no s’aprèn pel que diu una norma, sinó pel contacte que hi tens i l’aprenentatge que en fas”. Rigau ha fet aquestes declaracions en resposta als mitjans respecte els actes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sobre les mesures cautelars a aplicar a sis famílies que sol·liciten ensenyament vehicular en català i castellà.
 
Rigau ha avançat que el Departament d'Ensenyament recorrerà aquesta decisió judicial. La titular d’Ensenyament ha destacat que “no hi ha motiu per pensar que no aplicar  la mesura cautelar té danys irreparables perquè el model té 30 anys de validesa, i el nivell de coneixement de castellà no està perjudicat, al contrari”.
 
Irene Rigau ha afirmat que “es tracta d’una qüestió més política que pedagògica. Deixem-ho en l’àmbit de la pedagogia i treballem per la millora dels resultats globals i per potenciar les llengües”. També ha afegit que “des del Departament d'Ensenyament treballem per un model d’escola catalana en llengua i contingut que garanteixi un domini plurilingüe. Si no deixem a l'ensenyant que exerceixi pedagògicament, a qui demanarem després les responsabilitats: a l'ensenyant, als tribunals, a les famílies?”
 
Rigau ha explicat que alguns dels casos demandants ja tenen la possibilitat de sol·licitasr l’atenció individualitzada tal i com preveu la LEC –en els primers ensenyaments- i que motls dels centres on estudien aquests alumnes, segons les proves d’avaluació, tenen uns resultats en coneixement de català i castellà situats en la banda alta.
 
4 de gener de 2013

1  

Fitxers adjunts

Fotografia

Fotografia
JPG | 3579