Direcció General de Comunicació

Logo venda de proximitat

El govern impulsa la venda de proximitat dels productes agrícoles

query_builder   28 gener 2013 08:00

event_note Nota de premsa

El govern impulsa la venda de proximitat dels productes agrícoles

•    Els productors agraris podran obtenir una acreditació que identifiqui els seus productes com a procedents d’una explotació agrària ubicada a Catalunya

•    La nova acreditació aprovada pel Govern respon a la demanda creixent dels productors agraris d’obtenir un reconeixement específic per a aquest tipus de comercialització

Aquest gener, i després de mesos de treball, el Govern ha aprovat una de les principals fites en matèria agroalimentària: l’acreditació de la venda de proximitat de productes agroalimentaris. La finalitat del decret aprovat és posar a disposició dels productors agraris que ho sollicitin una acreditació pròpia (logotip) que permet als consumidors identificar clarament els productes que són procedents directament de productor i d’una explotació agrària ubicada a Catalunya. La venda de proximitat diferencia dos tipus de productes: els que procedeixen directament de productor, venda directa, i el que només tenen un intermediari, circuit curt.


La nova regulació respon a la demanda creixent dels sector agrari i de la restauració d’obtenir un reconeixement específic d’aquest tipus de comercialització, per complir amb les noves exigències d’una part dels consumidors, i recull les aportacions presentades pel sector. El consumidor valora cada dia més rebre un producte de forma directa i pròxim, més fresc i sense intermediaris, i és aquest nínxol el que s’ha potenciat.


L’aprovació d’aquest decret sobre la venda de proximitat és una millora molt important per al futur del sector agroalimentari de Catalunya ja que genera múltiples beneficis. Contribueix a la dinamització de l’economia productiva del sector agrari i el desenvolupament rural, i en especial a la millora de la rendibilitat i competitivitat de les petites explotacions, gràcies l’augment del valor afegit del producte per als productors, i afavoreix el consum local i les produccions alimentàries catalanes en un moment en que cal potenciar la sobirania alimentària.


A més, la regulació d’aquesta venda genera un efecte positiu sobre el medi ambient (reducció de la petjada de carboni), i significa un pas endavant en la comercialització de productes agroalimentaris ja que facilita el coneixement dels producte per part del consumidor, fomenta els productes de temporada, i ofereix garanties de seguretat, qualitat i frescor dels aliments en un context d’augment de la demanda d’aquest tipus de productes, produïts, elaborats i venuts pels mateixos productors.




Logo
El logotip identificatiu de la Venda de Proximitat
 
El logotip amb què s’identificaran els productes i els productors agraris que venen directament consisteix en una fletxa que envolta una tipografia amb la inscripció Venda de Proximitat i el subtítol circuit curt o directa segons la imatge que s’hagi d’utilitzar per a cada cas.
 
Aquesta fletxa simbolitza el recorregut de la venda i acaba amb quatre ratlles que representen el territori protagonista d’aquesta venda de proximitat, Catalunya.
 
Aquells qui compleixin els requisits, un cop adherits al sistema de venda de proximitat, podran descarregar-se el logotip identificador del lloc web de la Generalitat (www.gencat.cat/piv). Després d’aquest tràmit, es pot emprendre immediatament l’activitat.
 
Amb aquesta mesura es reforça la política de la Generalitat de Catalunya que, mitjançant el DAAM, dóna suport al foment de la qualitat dels aliments catalans, amb l’objectiu de consolidar i internacionalitzar la indústria agroalimentària, apostant per noves formes d’integració empresarial, de promoció i comercialització, més ambicioses i imaginatives.

Més informació a Pla de Govern