Servei Català de Trànsit

La velocitat variable entra en funcionament a la Pota nord o B-20

query_builder   28 gener 2013 12:47

event_note Nota de premsa

La velocitat variable entra en funcionament a la Pota nord o B-20

 
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que demà dimarts, 29 de gener, entrarà en funcionament la velocitat variable a la Pota nord o B-20 en el tram comprès entre el Nus de la Trinitat i Montgat en ambdós sentits de la circulació, després d’unes setmanes de proves.
 
Al llarg d’aquest recorregut de 6,3 km de longitud hi ha dues limitacions de velocitat màxima: 100 km/h i 80 km/h. El sistema de velocitat variable regula la velocitat a la baixa i a la B-20 el límit mínim que indicaran els panells lluminosos serà de 60 km/h. Convé recordar que normativament la limitació de velocitat indicada en el senyal lluminós variable preval al senyal vertical fix.
 
Els conductors hauran de respectar les limitacions de velocitat establertes en cada moment i anunciades per les noves senyalitzacions lluminoses, atès que la mesura és de compliment obligat. En aquest sentit, convé destacar que en aquest nou tram de control dinàmic de la velocitat hi ha dos radars que s’adequaran i sancionaran a la velocitat que indiquin els panells lumínics.
 
La velocitat variable de la Pota nord ha tingut un cost de 475.100,37 euros, un import inferior a la resta de vies amb aquest sistema instal·lat, atès que a la B-20 l’equipament s’ha fet només a través de senyals lluminosos laterals més espaiats.
 
Recordem que el sistema de la velocitat variable és un sistema de control dinàmic de la velocitat que, en funció de les situacions de congestió, de possibles incidències de seguretat viària (accidents, incidents, obres, treballs de manteniment...) i de les inclemències meteorològiques (pluja, boira, vent...) modifica el límit de la velocitat.
 
L’objectiu principal d’aquesta aplicació és reduir i minimitzar les congestions, atès que són una problemàtica estructural dels accessos a Barcelona. El control dinàmic de la velocitat redueix el nombre d’aturades i arrencades dels vehicles durant el trajecte, i d’aquesta manera, si es respecten els límits publicats en els senyals lluminosos, s’aconsegueix una homogeneïtzació de la mobilitat i una conducció més eficient amb una consegüent reducció del risc viari.
   
Actualment l’aplicació de la velocitat variable està en funcionament a la C-31 sud o autovia de Castelldefels, des de Castelldefels fins a l’Hospitalet de Llobregat (19 km), a la C-32/B-20 sud o autopista del Garraf, en el tram comprès entre Castelldefels i el nus de Llobregat (14,3 km), i a la B-23/AP-2 entre Barcelona i Molins de Rei (11,5 km). De cara a aquest 2013, també està previst que s’estengui a la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona (6 km) i, el 2014, a l’A-2 entre Cornellà i Sant Vicenç dels Horts (11,5 km), sempre en funció de la disponibilitat pressupostària.
 
 
 

3  

Fitxers adjunts

Mapa Velocitat Variable Pota nord o B-20

Mapa Velocitat Variable Pota nord o B-20
BMP | 1734

Foto Velocitat Variable Pota nord o B-20

Foto Velocitat Variable Pota nord o B-20
JPG | 3506

Nota de premsa en pdf

Nota de premsa en pdf
PDF | 258