- Aquesta acció de suport als empresaris catalans s’ha celebrat al Centre Pompidou, coincidint amb una retrospectiva de Salvador Dalí que hi té lloc fins el 25 de març.
- D’una banda, ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana, ha explicat les oportunitats de negoci i els sectors més competitius de Catalunya a més d’una setantena de representants d’empreses franceses interessats per l’entorn inversor a Catalunya.
- D’una altra banda, l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat ha organitzat una trobada comercial entre 50 empreses catalanes i 130 turoperadors i agents de viatge francesos, i una presentació de Catalunya i de la Costa Brava.
En el marc de l’exposició retrospectiva del pintor Salvador Dalí que acull el Centre Pompidou de París, el Departament d’Empresa i Ocupació ha promocionat Catalunya com a destinació turística i d’inversió entre més de 200 executius i agents de viatge francesos. Aquesta acció respon a l’estratègia del departament de donar suport a l’empresariat català i de treballar per captar inversions estrangeres cap a Catalunya.
A través del programa Invest in Catalonia, ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana, va organitzar ahir dijous un esmorzar de negoci amb representants d’Invest in Catalonia a França, del bufet d’advocats Cuatrecases, Gonçalves Pereira i del french desk de Caixabank, ambdues entitats amb seu a París i col·laboradores en l’organització de l’esdeveniment. Hi van assistir més de 70 alts directius i executius d’empreses franceses. Els conferenciants van parlar sobre la situació econòmica catalana, els mercats de negoci que hi ha a Catalunya i van explicar quins són els sectors més competitius.
Promoció turística
Amb l’objectiu de donar suport als empresaris del sector turístic català i de projectar la marca “Catalunya" a escala internacional, l’Agència Catalana de Turisme, juntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Oficina Española de Turisme a París, va organitzar el mateix dijous al vespre una acció promocional dirigida a turoperadors i mitjans de comunicació.
D’una banda, es va fer un workshop entre 50 empreses turístiques catalanes -bàsicament gironines- i 130 professionals d’agències de viatges i turoperadors francesos per incentivar la comercialització de Catalunya i de la Costa Brava com a destinacions de turisme cultural.
Complementant el workshop, una seixantena de periodistes i els agents de viatge participants en el workshop van assistir a una presentació turística de la destinació «Catalunya, Costa Brava - Pirineu de Girona». Hi van participar el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; el president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos; el director de l’OET a París, Ignacio Vasallo; i la directora de Marketing de la Fundació Gala – Salvador Dalí, Sílvia Nello. L’acte va comptar també amb la presència de l’ambaixador d’Espanya a París, Carlos Bastarreche, i de la delegada del Govern de Catalunya a França, Maryse Olivé.
Els convidats van tenir l’oportunitat de seguir una visita comentada exclusiva a l’exposició retrospectiva sobre Salvador Dalí que organitza el Centre Pompidou. La trobada es va tancar amb un còctel gastronòmic elaborat pels cuiners Quim Casellas i Toni Sáez (1 estrella Michelin).