- El conseller de Presidència “estaria disposat” a regular l’ús del burca al Parlament de Catalunya
- Homs creu que el sector agroalimentari a les Terres de Lleida és tan important per Catalunya com ho és el sector automobilístic de l’àrea metropolitana de Barcelona
- El conseller creu que si els pressupostos han de complir el límit de dèficit del 0’7% seran “catastròfics” i alerta que “no estem en condicions d’assumir-los”

El conseller de Presidència, Francesc Homs, dóna suport al recurs que vol presentar la Paeria contra la sentència de revocar l’ordenança municipal que prohibia el burca i el nicab, així com altres peces que cobreixen la cara, en edificis municipals de Lleida. Homs s’ha reunit aquesta tarda amb l’alcalde de la ciutat, Àngel Ros, per repassar els temes que més preocupen a les Terres de Lleida. En aquesta trobada, el conseller ha expressat “el compromís explícit del Govern amb l’ajuntament de Lleida i el seu alcalde”. En aquest sentit ha dit que “sigui quin sigui el desenllaç per part del Tribunal Constitucional, també ens donarà una mica de pista de si cal una regulació a nivell del Parlament de Catalunya”. I és que “el govern hi estaria disposat” i “en funció del desenllaç d’aquest recurs actuarem en conseqüència tant l’ajuntament com la pròpia Generalitat”.
L’economia a les comarques de Lleida també ha centrat la trobada. En aquest punt, tan Homs com Ros, han coincidit a destacar la importància del sector agroalimentari per la demarcació. De fet, segons el conseller el sector de la fruita i el sector càrnic “són sectors estratègics que han de merèixer tota l’atenció prioritària”. I és que Homs creu que el sector de l’automoció a l’àrea metropolitana de Barcelona és “tan estratègic” per Catalunya com ho és l’agroalimentari de les terres de Lleida. Per això defensa que “han de merèixer tota l’atenció prioritària”.
Els pressupostos de la Generalitat també han marcat la conversa entre el conseller de presidència i l’alcalde de Lleida. En aquest punt, Homs, ha dit que “no som capaços de fer uns pressupostos amb una retallada de 4.000 milions d’euros". De fet, Homs diu que si s’imposa el límit del dèficit del 0’7% “la realitat continuaria sent duríssima”. En referència a les declaracions que avui ha fet el president d’ERC, Oriol Junqueras, que ha demanat avançar la consulta sobiranista si s’ha d’imposar aquest límit de dèficit, el conseller ha dit que “ara hem d’estar concentrats en què això no sigui d’aquesta manera” o que “almenys no passi amb la intensitat que el Govern Espanyol vol que passi”. I ha afegit, que en tot cas, “si s’acaba fent aquesta imposició haurem d’assentar-nos i analitzar les coses i totes les seves conseqüències juntes”.