El delegat del Govern, Fernando Brea, ha fet el 19 de març una primera visita institucional a Canovelles (Vallès Oriental), amb motiu de la setena reunió d’avaluació del projecte de la Llei de Barris. Ha estat rebut pel consistori, encapçalat per l’alcalde, José Orive.

El projecte de la Llei de Barris, previst inicialment pel quinquenni 2005-2009, ha estat prorrogat fins l’any 2015. La Barriada Nova va poder comptar amb importants inversions per actuacions viàries, amb la incorporació de zones per a vianants, i la construcció d’un nou equipament social al Parc de la Quitxalla i el desenvolupar de nombrosos projectes de caire social.
Per als propers anys s’havia previst arranjar façanes i instal·lar ascensors. Però, atesa la situació econòmica, s'ha decidit prioritzar les polítiques socials amb projectes de suport al teixit comercial: suport a les dones emprenedores, suport a les famílies i programes de formació. També s'ha demanat a la Generalitat poder ampliar la zona d'actuació per abastar més famílies beneficiàries.
Durant la trobada amb l’alcalde, el delegat ha posat a disposició de l'ajuntament els serveis d'intermediació de la delegació del Govern. L’alcalde reclama la realització de l'Escola Els Quatre Vents, i requereix la Generalitat perquè mantingui la previsió de l'obra en els pressupostos del 2013.
A la reunió també han participat altres membres del govern local, tècnics de l'ajuntament, representants de l'Associació Comerç Actiu, de la Comissió Barriada Nova, de Associació de Dones Immigrants subsaharianes, a més de la delegació de la Generalitat.



