Servei Català de Trànsit

El director de l'SCT es reuneix amb l'alcalde de Viladecavalls amb motiu del dispositiu per reduir la sinistralitat en aquesta zona de la C-58

query_builder   2 abril 2013 14:44

event_note Nota de premsa

El director de l'SCT es reuneix amb l'alcalde de Viladecavalls amb motiu del dispositiu per reduir la sinistralitat en aquesta zona de la C-58

 
Les mesures, de caràcter provisional, s’instal·laran amb condicions de meteorologia adversa, quan hi ha un augment del risc viari
SCT
El director de l'SCT, Joan Josep Isern, i l'alcalde de Viladecavalls, Carles Rodríguez, durant la reunió a l'ajuntament.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, s’ha reunit aquest migdia amb l’alcalde de Viladecavalls, Carles Rodríguez, per informar-lo del dispositiu que l’SCT, conjuntament amb els Mossos d’Esquadra, posarà en marxa a la C-58 entre Viladecavalls i Vacarisses per reduir la sinistralitat.
 
Isern ha destacat durant la trobada que “la voluntat de l’SCT és ser proactius en els punts de la xarxa viària amb una elevada sinistralitat amb mesures excepcionals com aquestes que ja s’han aplicat satisfactòriament com a prova pilot en el tram afectat”. D’altra banda, el màxim responsable de l’ens municipal ha agraït “la rapidesa de resposta i d’actuació de les autoritats de Trànsit perquè la sinistralitat en aquesta via ha generat una elevada alarma social”.
 
El dispositiu, de caràcter provisional, consisteix en l’anul·lació dels carrils d’avançament d’ambdós sentits a través d’elements d’abalisament (cap a Terrassa entre els punts quilomètrics 33 i 29 i en sentit Manresa entre els punts quilomètrics 26 i 28) per tal d’evitar maniobres d’avançaments, excessos de velocitat i els trenats ubicats al final dels carrils ràpids. D’aquesta manera es pretén reduir les possibilitats de pèrdua de control del vehicle, una de les causes principals dels 29 accidents registrats aquest 2013, entre els quals hi ha hagut 11 sortides de via i 4 xocs frontals.
 
Aquestes mesures per reduir l’accidentalitat d’aquest tram de la C-58 s’adoptaran quan hi hagi previsió de meteorologia adversa, com pluja o boira, quan s’ha detectat que hi ha un augment del risc viari i de la sinistralitat. De fet, el mal temps i l’asfalt mullat eren presents en un 36% dels accidents registrats en aquest tram al llarg del 2012.
 
Convé destacar que quan s’apliquin aquestes mesures també s’instal·laran diversos radars en línia d’elevada visibilitat, panells de missatgeria variable  i una senyalització vertical preceptiva i informativa per reduir la velocitat a 80 Km/h, atès què la via és de tipus convencional  i queda reduïda amb un únic carril per sentit. D’aquesta manera també es vol evitar la velocitat excessiva dels conductors, la qual estava present en el 46% dels accidents registrats al 2012.
 
D’altra banda, en aquest tram afectat de la C-58 està previst instal·lar-hi tres cinemòmetres fixos més per al control de la velocitat. La instal·lació d’aquests radars eolicosolars està en fase de licitació.  

1  

Fitxers adjunts

NOTA DE PREMSA EN PDF

NOTA DE PREMSA EN PDF
PDF | 86