Direcció General de Comunicació

govern

Els usuaris valoren amb una nota mitjana de 8,1 la sanitat pública catalana

query_builder   8 abril 2013 08:00

event_note Nota de premsa

Els usuaris valoren amb una nota mitjana de 8,1 la sanitat pública catalana

 
  • L’enquesta de satisfacció dels usuaris dels serveis sanitaris públics de l’any 2012 revela una puntuació molt satisfactòria i identifica els aspectes a millorar
 
  • Els usuaris valoren amb un 7,9 l’atenció primària, la psiquiàtrica i la salut mental ambulatòria, mentre que l’atenció hospitalària rep una nota de 8,46
 
Els usuaris puntuen amb una nota mitjana de 8,1 la sanitat pública catalana. Així ho revela l'enquesta de satisfacció dels usuaris dels serveis sanitaris públics de Catalunya corresponent a l’any 2012. En concret, l'atenció primària obté una puntuació de 7,9 sobre 10, la mateixa que l'atenció psiquiàtrica i salut mental ambulatòria. L'atenció hospitalària és el servei sanitari que rep una puntuació més alta, un 8,46.
 
Atenció primària
 
Els assegurats del CatSalut que han estat atesos a les consultes dels centres d’atenció primària puntuen la satisfacció global amb un 7,90 sobre 10, davant del 7,64 amb què la van puntuar el 2009. A més, el 90,8 % dels enquestats tornaria al mateix CAP. El 2009 eren un 87,5%.
 
Les enquestes mostren que el tracte dispensat i les explicacions del personal mèdic i infermer són els aspectes més valorats i presenten resultats per sobre el llindar de l’excel·lència, que se situa en el 90%. De fet, 13 de les 20 preguntes es troben dins de l’àrea d’excel·lència. La puntualitat per entrar a la consulta i l’accessibilitat telefònica al CAP/ambulatori són els aspectes menys valorats, és a dir, que no arriben al 75% de respostes positives.
 
 
 
Atenció psiquiàtrica i salut mental ambulatòria
 
Els assegurats del CatSalut que han estat atesos als centres de salut mental puntuen la satisfacció global amb un 7,90 sobre 10 (el 2009, un 7,74). El 81,4% assegura que tornaria al mateix centre (el 2009, un 83,8 %). En aquest àmbit, el tracte dispensat i les explicacions del personal mèdic i infermer són els aspectes més valorats. Els menys valorats, mentrestant, fan referència al temps que tarden a respondre telefònicament i a la freqüència de les consultes amb l’especialista de psiquiatria.
 
 
 
 
Atenció hospitalària
 
En aquest àmbit la satisfacció obté un 8,46 sobre 10 (el 2009, un 8,30). El 91,4% dels enquestats tornaria al mateix hospital (el 2009, un 89,8%). Els usuaris valoren sobretot el tracte personal, les explicacions dels professionals i l’ajuda a controlar o millorar el dolor. En aquest cas els resultats també estan sobre del llindar de l’excel·lència. L’aspecte menys valorat són els àpats dels pacients durant el seu ingrés hospitalari.
 
 
 
Dades objectives per millorar el servei
 
El Pla d’enquestes de satisfacció de persones usuàries dels diferents serveis sanitaris es va començar a implementar l’any 2001. En el marc d’aquest programa, el 2012 es van fer un total de 40.100 enquestes telefòniques. L’objectiu és disposar de dades objectives per conèixer la satisfacció i la percepció que els usuaris tenen de la qualitat dels serveis sanitaris i a partir d’aquesta informació millorar i adequar aquests serveis a les necessitats dels usuaris.
 
De fet, la sostenibilitat i el progrés del sistema sanitari català, juntament amb la millora de l’eficiència i l’agilitat de l’Administració sanitària són dos dels eixos prioritaris en què treballa l’Executiu i que queden recollits al Pla de Govern 2011-2014. Com acrediten els resultats de l’enquesta de salut, l’Executiu també treballa per millorar la gestió i l’excel·lència de la sanitat pública amb un model que reforci la protecció de la salut, la prevenció de la malaltia i la seguretat alimentària.
 
Per a més informació: Salut al Pla de Govern