Educació

La consellera Rigau afirma que en el projecte de decret el que es "perfila són les places i no les persones"

query_builder   2 maig 2013 14:03

event_note Nota de premsa

La consellera Rigau afirma que en el projecte de decret el que es "perfila són les places i no les persones"

 
  • La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquestes declaracions en relació a l’esborrany del projecte de decret de plantilles avui a Reus durant una visita territorial
  • Rigau també ha dit que es tracta “de poder tenir el professorat adequat a les necessitats del centre i així poder donar l’educació d’acord amb els reptes actuals”

HC Rigau
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat en relació a l’esborrany del projecte de decret de plantilles i provisió de llocs docents, que “els nomenaments no seran mai a dit, sempre seran a partir de proposta pública, perquè el que es perfila són les places i no les persones”. Ho ha fet avui al matí a Reus durant una visita territorial, en què ha inaugurat dos centres escolars. Aquest matí el Departament d’Ensenyament està negociant amb la Mesa Sindical l’esborrany del projecte d’aquest decret.
 
Segons ha explicat la titular d’Ensenyament, “fins ara només es valorava per antiguitat i ara al costat d’aquesta s’hauran de demostrar altres mèrits. És a dir, hi haurà unes places que s’oferiran amb un requisits especials i després les persones interessades podran demostrar els seus mèrits”. Ha afegit que “es tracta de perfilar les places per tal de poder tenir el professorat adequat a les necessitats del centre i així poder donar l’educació d’acord amb els reptes actuals”.
 
En aquest sentit, la titular d’Ensenyament ha concretat que aquest nou decret permetrà establir un mecanisme “per donar respostes a unes necessitats que  el sistema avui en dia no en té” i ha posat com a exemples un centre que vulgui impartir més assignatures en anglès o  una escola que vulgui tenir una coral i necessiti professors especialitat musical. “Per tant, si en un centre hi ha una vacant, aquest ha de poder decidir si aquesta vacant requereix aquests coneixements”, ha dit Rigau.
 
Rigau ha assenyalat que perquè el canvi “no sigui traumàtic pel conjunt dels ensenyants, atès que sempre hem anat per criteris només d’antiguitat, proposem que mai sobrepassin la meitat de les places del centre”. A més, ha dit que “això es farà de manera progressiva, doncs els centres estan constituïts normalment per places fixes, és un procés que serà en nombre limitat de places que s’anirà fent any a any”.
 
La consellera d’Ensenyament ha remarcat que “aquesta ha de ser una norma que desplega la LEC i que alhora la volem tenir dialogada amb els sindicats, l’hem tractada molt amb els directors, passarà pel Consell Escolar de Catalunya i, per tant, hi poden haver aportacions perquè el mecanisme sigui dissenyat d’una manera el màxim compartit possible, però sense renunciar a la qualitat que busquem en els nostres centres”.
 
Aquest esborrany de projecte de decret defineix el paper del director com a cap de personal del centre i, per tant, li atorga competències per la de gestió de tot el personal i intervé en la definició de les plantilles del centre.  La norma regularà l’estructura i el contingut de les plantilles docents dels centres i serveis educatius, les competències de la direcció escolar en el procediment d’aprovació de plantilles i els diferents sistemes de provisió dels llocs de treball docents.
 
Es tracta de la tercera normativa de desplegament de la LEC (Llei d’Educació de Catalunya), que completa els decrets d’autonomia i de direccions dels centres públics que es van aprovar el 2010, atès que concreta els procediments i criteris en què els centres han de participar en la definició de llocs de treball i en la gestió de personal. A banda, també vol impulsar l’autonomia dels centres i per això regula l’autonomia organitzativa a través de les competències dels directors.
 
2 de maig de 2013
 

1  

Fitxers adjunts

HC Rigau visita Reus

HC Rigau visita Reus
JPG | 544