FOTO WEB
Imatge de la presentació.
 
 
El director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Domènec Vila, acompanyat del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Jaume Fabà, ha presidit aquest matí, a Lleida, la presentació de les campanyes de promoció de la patata nova i de la cirera, que s’han endegat en el marc de l’aplicació del Codi de Bones Pràctiques Comercials al llarg de la Cadena Alimentària a Catalunya (CBPC). L’acte també ha comptat amb la participació del coordinador del grup de treball del CBPC centrat en la millora de la percepció del consumidor - promoció, Carles Vicente, d’Unió de Pagesos (UP), i l’assistència del president de PIMEC Lleida, Francisco Roig.
 
L’Acord del Codi de Bones Pràctiques Comercials, nascut el 29 de juliol de 2011, ja compta amb 15 associacions adherides, representants de la producció, la indústria i la distribució agroalimentària, i, com ha remarcat Domènec Vila, “es tracta d’una iniciativa pionera a tot l’Estat, de la qual el Departament n’és el precursor i en coordina les reunions, és d’adhesió voluntària, hi participen tots els agents de la cadena alimentària: producció, indústria, i distribució agroalimentària, el que el fa més important encara, i que té com a principal objectiu millorar les relacions entre els diferents tipus d’operadors, al llarg de tota la cadena de valor, mitjançant l’establiment d’un marc de referència contractual, que permeti una agilitat i una seguretat més gran en les transaccions comercials i en millori l’eficiència. A més, també pretén millorar la informació que reben els consumidors, la traçabilitat i valorar els productes agroalimentaris de qualitat, d’una seguretat alimentària més gran, més sostenibles i més respectuosos amb el benestar animal”.
 
Així, es tractaria, entre altres, de millorar les pràctiques comercials per a fer-les més transparents, àgils i eficients; millorar la informació i percepció del consumidor sobre els productes agroalimentaris i el funcionament del sector; posar en valor els productes agroalimentaris de qualitat, de major seguretat alimentària, més sostenibles i respectuosos amb el benestar animal; millorar la comercialització, creixement i orientació del mercat; millorar l’eficiència i desenvolupament tecnològic; propiciar els canals que afavoreixin la comercialització de la producció local; i posar en funcionament d’instruments per a comunicar i resoldre conflictes entre empreses i tot tipus d’operadors.
 
El director general ha volgut fer palès que l’adhesió a aquest marc de referència que estableix l’Acord del CBPC comporta comprometre’s en la millora de les pràctiques comercials; de la percepció del consumidor; de la comercialització, creixement i orientació, el que inclou col·laborar en campanyes de promoció com aquesta de la patata nova i la cirera que presentem avui; la millora de l’eficiència i desenvolupament tecnològic; així com l’aplicació, interpretació i seguiment del CBPC”.
 
Les campanyes de promoció de la patata nova i de la cirera presentades avui són una de les primeres actuacions concretes fruit de l’Acord del CBPC i ambg elles es  pretén posar en valor les qualitats d’aquests productes autòctons i de temporada i promoure’n la seva millor percepció i el seu consum, i n’està prevista la promoció en més de 600 punts de venda i mercats majoristes de Catalunya, com ha destacat Domènec Vila.
 
En aquest sentit, el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del DAAM ha subratllat també que aquesta actuació és “un exemple de cap a on s’ha d’orientar el sector en el seu conjunt i també el país, unir voluntats, esforços i recursos amb una finalitat comuna a partir d’un treball conjunt. El gran mèrit del Codi de Bones Pràctiques Comercials és precisament que hi hagi aquest acord entre tots els agents i que es treballi  intensament i tots plegats en aquesta línia”.
 
Per la seva banda, Carles Vicente, també ha destacat la importància d’aquestes actuacions de promoció per al sector agroalimentari català i també per la participació de tots els agents, i amb un missatge de producte de qualitat, de temporada i de proximitat, acotant el temps, i incentivant-ne el consum, alhora que s’està fent pedagogia per al futur.
 
Val a dir que els signants de l’Acord del Codi de Bones Pràctiques Comercials al llarg de la Cadena Alimentària a Catalunya (CBPC) són els següents:
  • Asociación de Cadenas Españolas de Supermercados (ACES)
  • Asociación Española de Distribuidores, Autoservicios y Supermercados (ASEDAS)
  • Asociación Nacional de Grandes Empresas de Distribución (ANGED)
  • Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província
  • Consell de les Empreses de Distribució I Autoservei de Catalunya (CEDAC)
  • Foro Interalimentario
  • Mercabarna, SA
  • PIMEC Comerç
  • PIMEC Agroalimentària
  • Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC)
  • Unió de Pagesos (UP)
  • Confederació del Comerç de Catalunya (CCC)
  • Associació Empresarial de Fruita de Catalunya (AFRUCAT)
  • Federació Avícola Catalana (FAC)
  • ANAFRIC-GREMSA, ANICOC, OVICEBO
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat.
 
 

3  

Fitxers adjunts

Imatge de la presentació.

Imatge de la presentació.
JPG | 1050

Cartell promoció patata nova.

Cartell promoció patata nova.
JPG | 239

Cartell promoció cirera.

Cartell promoció cirera.
PDF | 178