Durant la jornada, organitzada per l'Agència de Salut Pública de Catalunya, s'ha informat de millores de seguretat del pacient i de gestió del nou programa informàtic que s'està implantant arreu de Catalunya

Compartir les experiències dels professionals que participen en les campanyes de vacunació, conèixer els circuits i les millors pràctiques, i informar dels canvis de protocols d'algunes vacunes són alguns dels objectius de la jornada que ha organitzat l’Agència de Salut Pública a Girona i que ha tingut lloc aquest matí amb la participació de més de 120 professionals, principalment de l'atenció primària. Es tracta d’una jornada dirigida a professionals sanitaris a la qual també s’ha exposat el nou sistema de informació que des de l’Agència de Salut Pública de Catalunya s’implantarà a tot el territori abans de l’estiu, i que a Girona s'està fent servir des del mes passat: el Sistema Informatitzat de Vacunes de Catalunya (SIVAC). La jornada també ha servit per tractar de quina manera aquesta nova aplicació s’integra en el funcionament del dia a dia dels centres d’atenció primària, el Sistema Informatitzat de Vacunes de Catalunya (SIVAC).
L’acte ha estat inaugurat pel secretari de Salut Pública del Departament de Salut, Antoni Mateu, que ha informat que cada any se subministren a Catalunya 3.200.000 dosis de vacunes a través de 1.000 centres vacunals. Mateu ha qualificat la vacunació com un fet de responsabilitat, envers un mateix i les persones que l'envolten. El secretari de Salut Pública ha destacat la tasca dels professionals en la gestió de les vacunes, per exemple, per evitar la caducitat i com a conseqüència fer una millor gestió del recursos públics.
En aquest sentit, una de les eines que facilitarà la gestió de les vacunes és justament el SIVAC, el nou programa de vacunes, que s'ha estat implantant durant aquest mes d'abril. El SIVAC permet la traçabilitat de la vacuna, evita errors, millora la gestió d'estocs i la gestió econòmica.
1