Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat organitza una macrojornada per comercialitzar l'oferta turística catalana de natura, interior, muntanya i Pirineus a nivell internacional

query_builder   3 juny 2013 17:43

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat organitza una macrojornada per comercialitzar l'oferta turística catalana de natura, interior, muntanya i Pirineus a nivell internacional


·     Més de 150 empreses catalanes i 80 operadors turístics participaran en aquesta macrojornada comercial, que tindrà lloc el proper 6 de juny a l’Hotel El Castell de Ciutat de La Seu d’Urgell (Lleida).


·     Previ a la realització d’aquesta trobada, els operadors hauran participat en diversos viatges de familiarització per conèixer l’oferta turística de la muntanya i l’interior de Catalunya.
 
·     El turisme de natura, aventura, muntanya i rural és un dels sis productes que defineix el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2013-2015 i que considera prioritari potenciar i promocionar.

 

L’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, organitzarà el proper 6 de juny, a l’Hotel El Castell de Ciutat de La Seu d’Urgell (Lleida), el “Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus”, una macrojornada comercial per promocionar i vendre l’oferta turística catalana de natura, aventura, muntanya i rural.

En aquesta acció participaran més de 150 empreses i institucions turístiques catalanes amb una oferta relacionada amb aquest segment turístic. Els participants catalans tindran l’oportunitat de vendre els seus productes a més de 80 operadors turístics de tretze mercats diferents: Espanya, França, Benelux, Alemanya, Suïssa, Àustria, Itàlia, Països Nòrdics, Rússia, Regne Unit, EUA, Brasil i Israel. En total, es concertaran més de 1.400 entrevistes professionals entre les empreses participants.
 
Marian Muro, directora general de Turisme, ha declarat que “incentivar el consum del turisme interior de Catalunya, tant entre el públic català com l’estranger, és prioritari per a nosaltres, perquè ens permet mostrar la destinació com un territori divers que ofereix múltiples possibilitats turístiques, fet que ens ajuda a reforçar la imatge de la marca Catalunya”. Muro, a més, ha afegit que “aquest tipus d’iniciatives són molt importants perquè suposen donar suport a les empreses turístiques de l’interior de Catalunya, que són un dels principals motors econòmics de les seves comarques”.
 
Previ a la realització d’aquesta jornada, els operadors turístics, dividits en diversos grups, hauran participat en sis viatges de familiarització per conèixer alguns dels paisatges més emblemàtics de l’interior i la muntanya de Catalunya.  Així, hauran fet senderisme i cicloturisme per les Terres de l’Ebre i Terres de Lleida, hauran visitat el Parc Astronòmic del Montsec, les esglésies romàniques de la Vall de Boí i el Monestir de Poblet, hauran recorregut el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el parc natural de Montserrat, hauran conegut la Vall de Núria, i hauran provat els vins del Penedès i el Priorat, entre altres activitats.
 

Potenciar la promoció i comercialització de l’oferta de turisme interior de Catalunya
 
Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme, ha destacat que “el Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus s’emmarca en el conjunt d’accions dutes a terme per l’ACT per tal de comercialitzar i promocionar el turisme de natura, aventura, muntanya i rural”. Aquest tipus de turisme és un dels sis productes que defineix el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2013-2015 i que considera prioritari potenciar i promocionar.
 
Altres accions que l’Agència Catalana de Turisme ha dut a terme per promocionar el turisme interior de Catalunya han estat la creació del “Club Experience”, al qual s’hi accedeix a través del bloc http://magradacompartir.catalunya.com. Aquest club agrupa més de 500 ofertes, amb especial rellevància del turisme rural i activitats d’interior, amb diferents tipus de descomptes (vals de dos per un, preus especials per a famílies i persones majors de 50 anys o un 20% de descompte sobre el preu original) que ajuden a incentivar la compra per part dels internautes.
 
A més, el passat mes de novembre l’ACT va muntar un estand a l’Illa Diagonal per donar a conèixer l’oferta turística de l’interior de Catalunya entre els visitants d’aquest centre comercial. Durant els quinze dies que va durar aquesta acció, més de 650.000 persones van passar per l’estand.
                                                                                                                       
El “Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus” compta amb el suport de les següents empreses i entitats: Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Diputació de Barcelona, Torisme Val d’Aran, Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Vueling, Iberia, Circuit de Catalunya, La Roca Village, FC Barcelona, Abertis Autopistas, Port Aventura, Estrella Damm, Torres, Sixt rent a car, Avant Grup, Món Sant Benet, Cerdanya Resort, Petits Grans Hotels de Catalunya, Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels.
 
 
Els mitjans interessats en cobrir aquesta acció poden contactar amb el Gabinet de Comunicació Corporativa de l’Agència Catalana de Turisme (tel: 93 484 99 00 / email: premsa.act@gencat.cat)
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia