Educació

govern

La consellera d'Ensenyament vol potenciar el coneixement de l'anglès a l'escola i socialment

query_builder   3 juny 2013 17:49

event_note Nota de premsa

La consellera d'Ensenyament vol potenciar el coneixement de l'anglès a l'escola i socialment

 

  • Rigau també ha recordat que el Departament d’Economia i Coneixement i el Departament d'Ensenyament treballen per millorar la formació inicial del professorat
Foto petita
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, vol potenciar el coneixement de l’anglès a l’escola i socialment, i ha anunciat que “el Departament d'Ensenyament està en converses amb TV3 per potenciar el sistema dual en anglès” en l’horari adaptat als nens. Un dels objectius d’Ensenyament és potenciar l’anglès i aconseguir un bon nivell entre els ensenyants catalans. La formació del professorat en llengua anglesa s’incrementa de forma progressiva, i en aquest sentit, Rigau ha declarat que hi ha aproximadament un 15% dels docents de la borsa d’interins i substituts que tenen un bon nivell d'anglès, equivalent al b-2, al marge dels que tenen l'especialitat -i que per tant ja són professorat d’anglès-. Irene Rigau ha fet aquestes declaracions durant una conferència a Tribuna Ateneu aquest migdia, sota el títol “La força de l’educació”.
 
La titular d’Ensenyament també ha remarcat la importància dels ensenyants en l’educació futura dels infants, i ha declarat que “si hagués de demanar una sola cosa, seria que els pares no parlin malament del mestre davant dels nens”. Alhora, ha recordat als assistents que “treballem amb el conseller Mas-Colell per trobar una nova manera d'ensenyar als mestres, amb un bon nivell cultural dels ensenyants. Els mestres que tenim som bons però les noves generacions s'han d'adaptar a les noves necessitats”. 
 
En aquest marc, la consellera també ha recordat que Ensenyament, conjuntament amb el Departament d’Economia i Coneixement, estan treballant per millorar la formació inicial del professorat: “S’emmarca dins del nostre programa d'ofensiva de país a favor de l’èxit escolar. Encara s'hi està treballant però suposaria la reducció de places de Ciències de l'Educació fent incrementar la nota de tall i completar-ho amb ofertes diferenciades que poden passar per més exigència o per una doble titulació”.
 
En el mateix context, Rigau ha analitzat la situació d’altres sistemes d’ensenyament com el de Finlàndia, on nomes un 10% dels estudiants que volen ser mestres ho aconsegueixen. Per això, ha afirmat que “hem de fer metres amb cultura general i després fer l'especialització”.
 
Rigau ha assegurat que “la força de l'educació són els 100.000 docents, les 600.000 famílies i el milió i mig d'alumnes. Som una gran representació del país”. La consellera ha recordat la força de l’educació com a ascensor social i la necessitat de recuperar la cultura de l’esforç, sobretot en temps de crisi: “L'educació es l'eina per llimar les desigualtats. En la situació actual cal educar en la crisi, els valors, l'esforç, aprendre a passar del tenir al ser. L'escola ha de tornar a entrenar per la postergació del desig”.
 
La consellera ha destacat el paper dels docents i de les escoles alhora de cohesionar l’alumnat provinent d’orígens diversos: “si les nostres escoles no haguessin tingut capacitat d'acollida, no hi hauria tanta cohesió. El nostre objectiu es reduir les bandes baixes en les avaluacions”.
 
 
*Al llarg de la tarda s’enviarà una nota de premsa actualitzada amb la xifra del nombre de funcionaris docents amb el nivell B-2 d’anglès.
 
 
3 de juny de 2013

1  

Fitxers adjunts

Fotografia

Fotografia
JPG | 2799