El responsable del Departament d’Interior ha demanat un “doble esforç” per aconseguir reduir l’accidentalitat dels vehicles de dues rodes com a la resta de vehicles
 
Espadaler ha destacat la voluntat de crear un Grup de treball sobre motocicletes integrat a la Comissió Catalana de Trànsit de Seguretat Viària
 
 
El conseller del Departament d’Interior, Ramon Espadaler, ha reconegut aquest matí, en el marc de la V Jornada de Policies de Trànsit: Motocicletes i Mobilitat Segura, que “tenim un problema amb la sinistralitat de les motocicletes respecte de resta de vehicles”. Així com en el conjunt de l’accidentalitat s’ha experimentat una reducció els darrers anys, en el col·lectiu dels motoristes les xifres es mantenen estables i no es registra el mateix decrement que en la resta de vehicles. En aquest sentit Espadaler ha demanat “un doble esforç” per aconseguir revertir aquesta tendència i que cal “abordar-ho conjuntament amb les administracions locals”.  
 
El responsable d’Interior també ha destacat que en el proper Pla de Seguretat Viària 2014-2016, que està elaborant el Servei Català de Trànsit, les motocicletes “esdevindran una prioritat” i se’ls dedicarà un pla propi “per tal de posar el focus en l’objectiu de corregir aquesta problemàtica”.
 
A més, Espadaler ha destacat la voluntat de crear un grup de treball específic sobre motocicletes en el marc de la Comissió Catalana de Trànsit de Seguretat Viària amb la participació no només de l’administració sinó de tots els sectors implicats com fabricants d’aquest tipus de vehicles, universitats i associacions d’usuaris.
 
 
La V Jornada de Policies de Trànsit té com a objectiu continuar avançant en una millor col·laboració entre les policies de trànsit de Catalunya. En el transcurs del matí, diversos ponents experts en seguretat viària aprofundiran en temes com la situació actual de l’accidentalitat de les motocicletes, els elements clau en la investigació dels sinistres d’aquests tipus de vehicles o l’adaptació de les infraestructures a la seguretat de les motos. Altres aspectes que s’analitzaran seran la interacció entre vehicles, conductors i infraestructures i les noves tendències en la circulació urbana.