• La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquestes declaracions durant el Fòrum Empresarial del Baix Llobregat
 
  • Irene Rigau ha anunciat que el proper curs es triplicaran les places de formació professional dual, i seran ja prop de 1.800 places
Petita
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha declarat avui que el Departament d'Ensenyament treballa per tal que el 50% de l’alumnat d’educació postobligatòria aposti per la formació professional. Rigau ha fet aquestes declaracions durant la seva participació en el Fòrum Empresarial del Baix Llobregat aquest matí, on també ha participat el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons.
 
Rigau ha destacat la importància de la formació professional per al futur del país i per a una major ocupabilitat, i ha vinculat FP amb èxit escolar: “hem d’aconseguir que un 85% dels joves de l’ESO es graduïn, fer que segueixin en l’educació postobligatòria i finalment disposar d’un repartiment anàleg entre FP i universitats”.
 
La consellera d’Ensenyament també ha destacat el paper dels centres educatius i de les empreses en l’extensió de l’FP dual: “El proper curs oferirem al voltant de 1.800 places de formació professional dual, el triple que aquest curs. Si seguim amb aquesta línia, en poc temps serem un país europeu on la formació dels joves estaria compartida entre administració i empreses”.
 
Irene Rigau ha demanat la complicitat de les empreses per tal d’estendre el model dual, i ha afirmat que “el Govern necessita aquesta complicitat, demanem que se’ns obrin les portes. Si compartim que la riquesa del país són les persones, creiem que les noves generacions poden aportar molt a les empreses”. Rigau també ha explicat la importància d’implicar les petites i mitjanes empreses en la dual. És per això, que Ensenyament, conjuntament amb les petites i mitjanes empreses, està treballant per fer convenis conjunts per oferir places d’FP dual a l’alumnat.
 
La titular d’Ensenyament ha recordat la importància de millorar la graduació dels alumnes, i per això el Departament d'Ensenyament ha introduït els darrers cursos novetats com més hores de matemàtiques a l’ESO o la introducció de l’avaluació extraordinària de setembre. Rigau també ha explicat que conjuntament amb els departaments d’Economia i Coneixement i d’Empresa i Ocupació estan treballant per presentar un model d’orientació.
 
13 de juny de 2013
 

1  

Fitxers adjunts

Fotografia

Fotografia
JPG | 2955