• Irene Rigau: “Si el ministre vol realment lluitar contra l’abandonament escolar ha de fer possible l’accés a l’ensenyament postobligatori de la immensa majoria de la població”

 

  • La consellera Rigau ha assistit aquesta tarda a la Conferència d’Educació a Madrid
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat aquesta tarda que el Reial Decret que està elaborant el Ministeri d’Educació en matèria de beques suposarà una pèrdua del 52% de les beques a Catalunya en educació postobligatòria. Rigau ha fet aquestes declaracions a Madrid, on ha assistit a la Conferència d’Educació convocada pel Ministeri.
 
La titular d’Ensenyament ha destacat que “si prospera aquest Reial Decret, podem arribar a perdre a la postobligatòria el 52% de les beques, i per tant són milers de famílies les que quedarien afectades. Tot en el moment en què les famílies més ho necessiten i en un moment que estem potenciant la postobligatòria per complir amb uns objectius europeus que la mateixa LOMCE diu pretendre. Per moltes famílies -en un entorn de crisi com la que vivim- el que seria d’esperar per part del Ministeri és que ampliés les beques, no que les retalli”.
 
Rigau considera que el Ministeri d’Educació hauria de variar el plantejament: “Hem d’esperar una rectificació per la bona orientació del sistema i per una bona política social”, i ha afegit que “si el ministre vol realment lluitar contra l’abandonament escolar ha de fer possible l’accés a l’ensenyament postobligatori de la immensa majoria de la població”. En aquest punt, la consellera ha recordat que la Generalitat de Catalunya està treballant per aconseguir reduir l’abandonament escolar fins el 85% de l’alumnat i que aquesta és una de les prioritats del Govern, tal i com fixen els objectius d’Europa.
 
Irene Rigau ha assegurat que cal tenir en compte el seguit de condicionants que incideixen en l’alumnat, i ha valorat que “estem a favor de l’esforç, evidentment que sí, però s’ha de ser molt curós quan es parla de l’esforç, ja que en el sistema educatiu no tothom parteix de la mateixa situació i aconseguir una determinada nota per uns no és igual de fàcil que per uns altres. Un cop l’alumne ha aprovat s’ha de tenir en compte la seva condició, el seu entorn, i la situació econòmica, i a partir d’aquí poder distribuir al màxim els ajuts d’accés als estudis”. La consellera també ha recordat que les beques fa temps que haurien d’estar transferides a la Generalitat de Catalunya.