· Braztoa, que agrupa prop d’un centenar de turoperadors, ven entre el 85 i el 90% dels paquets turístics comercialitzats al Brasil i entre un 18 i un 20% dels bitllets aeris emesos.
· El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, que acompanya el president de la Generalitat, Artur Mas, en el viatge institucional que s’està duent a terme aquesta setmana al Brasil, també s’ha reunit amb l’associació brasilera d’agències de viatge Abav.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha signat un acord amb la direcció de l’associació brasilera d’operadors turístics Braztoa, gràcies al qual Barcelona serà la seu el 2014 de la trobada internacional anual d’aquesta entitat.
Braztoa agrupa 90 operadors turístics del Brasil que vénen entre el 85 i el 90% dels paquets turístics comercialitzats i un 18% dels bitllets aeris emesos al país.
Aquesta signatura s’ha fet en el marc del viatge institucional al Brasil que realitza aquesta setmana el president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i a qui acompanya el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig.
A més de la reunió amb Braztoa, Felip Puig també s’ha reunit amb els responsables de l’associació brasilera d’agències de viatges, formada per més de 3.000 agències distribuïdes per tot el país que engloben el 80% del total de vendes entre bitllets, allotjament i altres serveis.
Aquest viatge de prospecció del conseller d’Empresa i Ocupació al Brasil forma part de l’estratègia promocional turística de Catalunya marcada pel Departament d’Empresa i Ocupació, on la internacionalització i la diversificació dels mercats és un punt clau. En aquest sentit, s’aposta per posicionar la destinació catalana entre les preferències dels consumidors de països emissors emergents amb gran potencial com és el cas del Brasil.
Algunes dades sobre el mercat emissor brasiler
El mercat emissor brasiler es troba en fase de creixement. La revalorització del real versus l’euro i el dòlar els EUA ha suposat un increment en el volum de turistes brasilers cap a l’estranger.
A més, en els darrers anys, s’ha produït un increment de la classe mitjana (95 milions de persones) que ha provocat un creixement en la demanda de destinacions llunyanes. En aquest sentit, el 2011 les reserves dels turoperadors brasilers cap a l’Estat espanyol es van incrementar un 35%.
L’any passat, dels gairebé 370.000 brasilers que van viatjar a l’Estat espanyol, un 37% van visitar Catalunya, principalment Barcelona. L’oferta catalana en turisme cultural, gastronòmic i de shopping és un dels reclams més atractius per al mercat brasiler.
1