Munté ha conegut de prop unes colònies a Puig-reig i la Pobla de Lillet, uns campaments internacionals a Saldes, una estada a l’Alberg de Berga i un camp de treball a Sallent

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha visitat avui diverses activitats d’estiu per a joves i infants que s’estan duent a terme al Bages i el Berguedà. La titular del Departament ha conegut de prop una colònia de la Fundació Catalana de l’Esplai a Puig-reig, uns campaments internacionals d’Esplais Catalans a Saldes, una colònia dels Centres d’Esplai Cristians Catalans a la Pobla de Lillet, una estada del programa “L’estiu és teu!” a Berga i un camp de treball de la Fundació Guifi.net a Sallent.
La colònia de Puig-reig es duu a terme a l’Alberg Cal Pons de la Fundació Catalana de l’Esplai i s’adreça a joves de l’Associació de Celíacs de Catalunya. L’activitat, que va començar el passat 15 de juliol i acaba avui, ha comptat amb 55 participants de 7 a 17 anys. Durant la visita han acompanyat a la consellera Munté l’alcalde de la població, Antoni Clement, el president de la Fundació Catalana de l’Esplai, Josep Gassó, i el director general de Joventut, Toni Reig.
A continuació, la consellera s’ha desplaçat fins a Saldes per conèixer de prop els campaments internacionals d’Esplais Catalans. Una activitat que mobilitza al voltant de 240 persones, de les quals 162 són nois i noies de 14 a 17 anys i una cinquantena monitors i monitores vinguts de Finlàndia, Alemanya, Itàlia, Lituània, Noruega, el Regne Unit i Catalunya. L’estada es duu a terme del 19 al 28 de juliol i s’emmarca en l’impressionant paisatge del massís del Pedraforca i el Parc Natural del Cadí-Moixeró. Acompanyaven a Neus Munté l’alcaldessa de Saldes, Dolors Gonzàlez, i el president d’Esplais Catalans, Marc Cases.
Posteriorment, la consellera ha visitat la colònia de l’Esplai Pare Abraham de Barcelona, adscrit al Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés. L’activitat té lloc del 19 al 28 de juliol a l’Alberg La Sala de la Pobla de Lillet, un dels dos albergs situats al Berguedà que formen part de la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya, gestionada pel Departament de Benestar Social i Família. Hi participen un centenar de nois i noies de 6 a 17 anys. Durant la visita l’han acompanyat l’alcalde de la Pobla, Vicenç Linares, i la presidenta del MCECC, Maria Valencia.
Ja a la tarda, Neus Munté ha visitat l’estada d’idiomes que acull l’Alberg de Berga en el marc del programa de l’Agència Catalana de Joventut “L’estiu és teu!”. En concret, hi participen 52 joves de 13 a 16 anys del 14 al 27 de juliol per tal d’aprendre anglès. L’objectiu és que els nois i noies gaudeixin d’una immersió en aquesta llengua a partir de classes, tallers i activitats de lleure programats i desenvolupats per professors, professores, monitors i monitores que parlen anglès durant tot el dia.
Finalment, la consellera ha visitat el camp de treball “Internet per a tothom” de la Fundació Guifi.net al CEIP Torres Amat de Sallent. Una iniciativa que compta amb 24 nois i noies de 15 a 17 anys del 14 al 28 de juliol. Els participants duen a terme diferents activitats al voltant de l’eix central del camp, que és la construcció de nous trams de xarxa oberta guifi.net per millorar la connectivitat i l’accés a Internet. L’han acompanyat l’alcalde del municipi, David Saldoni, i el director del camp de treball, Lluís Dalmau.
Activitats d’estiu a la demarcació de Barcelona
Segons càlculs del Departament de Benestar Social i Família, les comarques de Barcelona concentraran entre els mesos de juny i setembre més de 111.000 infants i joves -dels quals uns 12.600 seran monitors, monitores, directors i directores de lleure- en 1.935 activitats d’estiu.
Per tipologies, les activitats majoritàries seran els casals de vacances (1.311), seguits per les colònies (325), les acampades (221), les rutes (44) i els camps de treball (34). Per comarques, el Barcelonès en concentrarà el major nombre (461), seguit pel Berguedà (247), Osona (228), el Baix Llobregat (217), el Vallès Occidental (199), el Maresme (181), el Vallès Oriental (176), el Bages (73), l’Anoia (61), l’Alt Penedès (58) i el Garraf (34).
La consellera Munté ha aprofitat la visita a l’Alberg de Berga per recordar les xifres del programa “L’estiu és teu!”. Al conjunt de Catalunya s’han ofertat 10.236 places de les quals 2.450 són a la demarcació de Barcelona, essent el Maresme la comarca amb més places (1.790) repartides entre els albergs de la Conreria a Tiana, Josep M. Batista i Roca al Masnou, Torre Ametller a Cabrera de Mar i Mas Silvestre a Canyamars. La segueixen Osona (240) amb l’Alberg Canonge Collell de Vic, el Berguedà (200) amb l’Alberg de Berga, el Bages (140) amb l’Alberg Viladoms de Baix de Castellbell i el Vilar, i el Barcelonès (80) amb l’Alberg In/Out de Collserola. S’inclouen estades d’idiomes, combinades i de circ.