- La Unió Esportiva Arlequins de Perpinyà (USAP) llueix la marca Catalunya en les seves samarretes, gràcies a l’acord de col.laboració que ha signat recentment amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT).
- L’equip de la Catalunya Nord, que és un dels dos clubs de rugbi més televisats de França, s’ha compromès a promocionar Catalunya en els seus partits fins a final de temporada.
- La majoria de turistes francesos que arriben a Catalunya vénen de les regions del centre-sud de França i també de l’àrea metropolitana, precisament les zones on el rugbi és més popular.
L’equip de rugbi de la Catalunya Nord, Unió Esportiva Arlequins de Perpinyà (USAP), actual campió de la lliga francesa, ha presentat avui, davant els mitjans de comunicació, la seva samarreta, que porta el logotip de Catalunya. Els jugadors d’aquest equip llueixen la marca turística catalana gràcies a l’acord de patrocini signat recentment amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT), pel qual la USAP es compromet a promocionar Catalunya en els seus partits.
La presentació, que ha tingut lloc al CAR de Sant Cugat, ha anat a càrrec de Joan Carles Vilalta, vicepresident de l’ACT, Paul Goze, president de la USAP, Ignasi de Delàs, director de l’ACT, Carles Macian, director del Consell Català de l’Esport, i Olivier Olibeau, vicecapità de la USAP.
Cal destacar que la USAPés un dels dos clubs de rugbi més televisats de França, ja que és el campió de 2009 de la lliga francesa i enguany també encapçala la classificació, i a més competeix internacionalment a la lliga europea. Així doncs, el fet que els jugadors llueixin la marca de Catalunya a la seva samarreta té un gran valor promocional, ja que cal tenir en compte que la majoria de turistes francesos que arriben a Catalunya provenen de les regions del centre-sud de França i també de l’àrea metropolitana, precisament les zones on el rugbi és més popular.
L’acord que l’Agència Catalana de Turisme ha signat amb la USAP inclou, a més de la presència de la marca Catalunya a les samarretes de l’equip, l’organització de 4 presentacions turístiques en mercats d’interès per a Catalunya, com el Regne Unit o Irlanda, i que comptaran amb l’assistència de jugadors de l’equip.
També es projectarà un vídeo turístic sobre Catalunya abans de cada partit a l’estadi Aimé Giral, i la marca Catalunya tindrà una forta presència al camp, a les entrades i en altres materials promocionals de l’equip de la Catalunya Nord.
A més, arran d’aquest acord la pàgina web oficial de la USAP (http://cat.usap.fr/) també ofereix una versió en català. L’equip de Perpinyà sempre ha projectat la seva catalanitat, que es fa palesa, per exemple, en el seu himne “L’estaca”, la cançó de Lluís Llach .
La USAP està duent a terme, del 15 al 17 de febrer, al Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat, l’entrenament per al partit que disputarà el proper 19 de febrer a Montauban. L’equip de la Catalunya Nord ha de guanyar aquest partit per poder accedir a la semifinal de la lliga francesa de rugbi, que ja va guanyar el 2009. El fet que la USAP hagi vingut a Catalunya a entrenar-se s’emmarca també en l’acord de col.laboració amb l’ACT.
L’ACT posa l’accent a França, durant el 2010
França és el primer mercat emissor de turistes estrangers cap a Catalunya, amb 4,2 milions de turistes anuals.
Per tal de fidelitzar els turistes francesos que visiten Catalunya, l’Agència Catalana de Turisme durà a terme durant el 2010 un pla d’accions específic dirigit al mercat francès. Aquest pla contempla accions promocionals especialment a les regions de Midi-Pyrénées,Rhône-Alpes, i Llenguadoc-Rosselló, així com actuacions a la zona de París.



