Inauguració laboratoris Henkel
El president parlant amb alguns dels joves investigadors dels laboratoris
 
·        El cap de l’Executiu ha inaugurat aquesta tarda els nous centres d’R+D d’aquesta multinacional alemanya a Bellaterra, que ha suposat la creació de 55 nous llocs de treball, tots investigadors
 
·        L’empresa ha invertit 7 milions d’euros en la posada en marxa d’aquests laboratoris, que situen Catalunya com un dels pilars de la investigació per al grup
 
 
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha inaugurat aquesta tarda els nous centres d’R+D de l’empresa Henkel al Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), una nova inversió que converteix Catalunya en un dels pilars de la investigació per a aquesta multinacional alemanya. En el decurs de l’acte, Artur Mas ha volgut deixar clar que “si Henkel continua apostant per Catalunya és perquè aquí hi ha gent que val la pena, gent que fa coses seriosament, que són bons professionals i que tenen una actitud positiva de la feina i la fan bé”. “El nostre principal actiu és la nostra gent”, ha reblat.
 
El cap de l’Executiu ha agraït als responsables de l’empresa Henkel aquesta nova inversió, 7 milions d’euros, que ha suposat la posada en marxa de dos nous laboratoris i una  spin-off, Afinitica, que es dedicaran principalment a la investigació de nous conceptes i materials per crear productes adhesius amb un alt valor afegit. Els nous centres estan ubicats al Parc de Recerca de la UAB i al centre Leitat de Terrassa, i han creat 55 nous llocs de treball, tots investigadors.
 
Artur Mas ha subratllat, durant el seu parlament inaugural, que “Catalunya continua sent un país atractiu per a les inversions” i ha afirmat que “el valor de la gent, juntament amb el desenvolupament de l’àrea de la innovació i la producció científica, ens fa atractius per a multinacionals com a Henkel”.
 
El cap del Govern ha assegurat que el model de futur de Catalunya són empreses “amb  mentalitat oberta, caràcter exportador i economia internacionalitzada”. “Estem en el camí de saber-ho fer, i si se’ns ajuda, com ha fet ara Henkel amb la seva aposta, doncs ho aconseguirem”, ha ressaltat.
 
L’acte inaugural ha comptat també amb la participació del president de Henkel, Luís Carlos Lacorte, que ha fet al president de la Generalitat una explicació dels plans de la companyia. També hi han assistit, entre altres autoritats, el secretari d’Universitats, Antoni Castellà; el delegat del Govern a Barcelona, Fernando Brea; el director general d’Indústria, Antoni M. Grau, i el rector de la UAB, Ferran Sáncho.
 
 
7 milions d’euros anuals d’inversió
 
Aquests nous centres se sumen als dos que ja té Henkel a Catalunya, un al mateix Parc de Recerca de la UAB i l’altre a l’Institut d’Investigació Química (ICIQ) a Tarragona. D’altra banda, Henkel ha anunciat que invertirà anualment 7 milions d'euros per al funcionament dels quatre centres i de l’spin-off. Aquesta nova inversió ha comptat amb el suport d’Invest in Catalonia, l’àrea d’atraccions d’inversions estrangeres de la Generalitat.
 
Els productes que es desenvolupin es destinaran a un ampli ventall de sectors com l’electrònica, l’automoció, la indústria en general i el mercat del bricolatge i l'embalatge flexible. Els centres estaran en contacte permanent amb la seu central de Henkel a Düsseldorf, així com amb l’àrea de producció que l’empresa té a Montornès del Vallès.
 
El 2010 Henkel va iniciar un model de recerca col·laborativa d’R+D amb el suport de TECNIO, la xarxa d’ACCIO que agrupa els centres tecnològics i de recerca catalans. L’èxit de la col·laboració inicial amb l’ICIQ i el Parc de Recerca de la UAB ha fet que l’empresa decideixi ampliar l’R+D del grup a Catalunya, obrint els nous centres de recerca i iniciant col·laboracions amb l’Institut de Ciències de Materials de Barcelona, l’Institut Català de Nanotecnologia, el Centre Nacional de Microelectrònica, el Sincotró Alba i Matgas.
 
Henkel opera a tot el món en el mercat dels detergents, la cosmètica i els adhesius. El negoci d’adhesius, que representa el 50% de les vendes a nivell internacional, es destina a cinc sectors: l’electrònica, el packaging, el consum, el transport i la indústria. Fundada el 1876, té la seu central a Düsseldorf (Alemanya) i compta amb 47.000 treballadors, 3.000 dels quals dedicats a activitat d’R+D. L’empresa inverteix anualment un 3% de les seves vendes (uns 450 milions d’euros) en activitats centrades en l’impuls a la innovació.
 

2  

Imatges

Parlant amb els investigadors

Parlant amb els investigadors 410

Visitant els laboratoris

Visitant els laboratoris 465