·        Els jugadors del Barça lluiran la marca en la seva samarreta de carrer durant la seva gira asiàtica.
 
·        L’Agència i el club realitzaran presentacions turístiques de Catalunya a Bangkok i Kuala Lumpur, ciutats on l’equip disputarà els partits d’aquesta gira.
 
·        Aquesta acció promocional és fruit de l’acord de partenariat entre l’Agència Catalana de Turisme i el FCBarcelona.
 
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació de Catalunya aquest estiu, durant la gira que l’equip blaugrana comença aquesta setmana per Àsia. En aquest sentit, es faran presentacions conjuntes de Catalunya davant d’uns 160 turoperadors i mitjans de comunicació de Bangkok i Kuala Lumpur, ciutats on el Barça disputarà els seus partits de pretemporada.
 
Gràcies a l’acord de partenariat entre l’ACT i el Barça, l’Agència és col·laboradora oficial de la Gira Asiàtica 2013 del club blaugrana. Cal destacar que els jugadors i equip tècnic del Barça lluiran el logo de la marca Catalunya en la seva samarreta de carrer durant la gira. A més, la marca Catalunya també està present en el web del Barça, on figura un enllaç cap al web promocional de Catalunya.
 
Prèviament al partit amb la selecció tailandesa, que tindrà lloc el 7 d’agost a Bangkok, l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona faran una presentació de Catalunya com a destinació turística davant d’uns 80 operadors turístics i periodistes tailandesos.
 
El 9 d’agost, la presentació conjunta es farà davant d’un altra vuitantena de professionals, aquest cop, del sector turístic i mitjans de comunicació de Kuala Lumpur, amb motiu del partit que enfrontarà el Barça amb la selecció de Malàisia que tindrà lloc l’endemà.
 
Aquestes presentacions es reforçaran amb la projecció als estadis d’un vídeo promocional de Catalunya i anuncis publicitaris en les tanques, tot sota el missatge Catalonia, home to FC Barcelona.
 
Esdeveniments esportius, rutes culturals, creuers, natura, experiències gastronòmiques i les possibilitats de Catalunya com a destinació pel turisme de reunions centraran les presentacions turístiques que la Generalitat durà a terme en el mercat asiàtic. També es destacarà la millora en les connexions aèries entre Doha i Barcelona amb les 10 freqüències setmanals operades per Qatar Airways.
 
Amb motiu d’altres partits amistosos de pretemporada del FC Barcelona, a Alemanya i Noruega, l’ACT ja està duent a terme les primeres accions promocionals que inclouen la projecció d’un vídeo de Catalunya a les pantalles dels estadis abans de començar els partits i a la mitja part i publicitat al camp.
 
Aquestes accions s’emmarquen en l’acord de partenariat signat per l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona amb l’objectiu de promoure la destinació catalana a escala internacional. Aquest vincle permet sumar sinèrgies entre les dues institucions i multiplicar l’esforç promocional de l’ACT aprofitant el ressò internacional de la marca Barça, un dels principals actius turístics de Catalunya.
 

Dades de mercat
 
El número de turistes asiàtics que va viatjar pel món el 2012 va ser de 153,5 milions. D’ells, més d’un milió van visitar Espanya. Catalunya és la destinació líder en turisme internacional al conjunt de l'Estat i concentra més del 50% dels turistes d'Àsia Pacífic. El mercat emissor asiàtic és el que més està creixent a Catalunya gràcies a l’aparició de noves classes mitjanes més consolidades i amb ganes de viatjar.
 
Pel que fa al perfil d’aquests turistes, la seva estada a l’Estat espanyol és d’entre set i deu dies, tres dels quals els acostumen a passar a Catalunya. Barcelona és la destinació més coneguda de tot l’Estat espanyol i ha esdevingut la quarta ciutat preferida per organitzar congressos i esdeveniments a Europa.
 
L’oficina de promoció turística al Sud-est asiàtic, ubicada a Singapur, és una de les últimes que s’han incorporat a la xarxa exterior de l’Agència Catalana de Turisme, que també disposa d’una oficina a la Xina des de l’any 2005.