· Aquest servei s’ofereix a les oficines de turisme de la Generalitat de Barcelona i Tarragona, i properament s’implementarà també a Girona.
· L’objectiu és millorar l’experiència del turista en la nostra destinació, facilitant-li les gestions que haurà de fer a la duana, i avançar-li la recuperació de l’IVA per tal d’incentivar que reinverteixi aquests diners en els comerços i establiments turístics locals.
La Direcció General de Turisme (DGT) i l’Agència Catalana de Turisme (ACT) han posat en marxa un nou servei a les oficines de turisme de la Generalitat de Catalunya: l’avançament de la devolució de l’IVA per a turistes extracomunitaris. De moment, aquest servei s’ha implementat a les oficines de turisme de Barcelona (al Palau Robert) i de Tarragona, i properament s’oferirà també a l’oficina de turisme de Girona.
Aquest nou servei persegueix dos objectius claus. Per una banda, millorar l’experiència del turista en la nostra destinació, facilitant-li les gestions que haurà de fer abans de marxar del país; i per l’altra, avançar-li la recuperació dels diners de l’IVA, per tal d’incentivar que els reinverteixi en els comerços i establiments turístics locals. Cal destacar que l’any 2012 els turistes extracomunitaris van generar una despesa a Catalunya 5.550 milions d’euros.
Per beneficiar-se de la devolució de l’IVA, cal ser un turista no resident a un país de la Unió Europea, i s’ha de realitzar una despesa superior als 90,15 euros en una mateixa botiga i en un mateix dia; també cal que l’article adquirit sigui un bé material que s’exporti fora del país. En aquests casos, el turista pot dirigir-se a l’oficina de turisme amb la factura segellada pel comerç per tal de recuperar aquests diners.