·     La publicació, que recull 40 rutes de tot el territori català, es vendrà a les principals llibreries d’Alemanya.
 
·     L’objectiu és que aquesta guia posicioni Catalunya en el mercat alemany com una destinació de referència per practicar el senderisme.
 
·     ADAC Verlag (Allgemeiner Deutscher Automobil Club/Club de l’Automòbil Alemany), és una editorial de gran prestigi en el mercat alemany, que compta amb 18 milions de socis.

 
 L’editorial ADAC Verlag ha publicat, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme, una guia de senderisme de Catalunya, dirigida al mercat alemany, que es vendrà a les principals llibreries d’aquest país. En un inici, s’ha realitzat un tiratge de 5.000 exemplars.
 
La publicació, de 175 pàgines, recull 40 rutes de dificultat mitjana de tot el territori català. A més d’una introducció genèrica sobre Catalunya a l’inici del llibre, cada ruta té una fitxa amb mapes detallats, informació tècnica (grau de dificultat, durada, distància, etc.), coordenades GPS dels punts d’inici, consells i informació addicional sobre activitats d’oci a realitzar al voltant de la ruta. Els compradors de la guia, a més, podran descarregar-se tots els itineraris en un dispositiu mòbil des d’una aplicació gratuïta mitjançant un codi QR que apareix a la publicació.
 
La guia forma part de la col·lecció ADAC Wanderführer (guies de senderisme de l’ADAC), una de les prestigioses col·leccions de l’editorial alemanya ADAC Verlag. Aquest segell editorial publica revistes de viatges, guies turístiques tant genèriques com especialitzades –càmpings, cicloturisme, senderisme, etc.- i actualment també Apps.
 
ADAC Verlgag és un segell de garantia en el mercat alemany i un dels principals prescriptors entre els turistes d’aquest país. Té un públic fidel que compra les seves guies i, a més, forma part del l’ADAC Allgemeiner Deutscher Automobil Club (Club de l’Automòbil Alemany), que compta actualment amb 18 milions de socis.
 
Aquestes dues variants –el prestigi de l’editorial i l’elevat nombre de públic potencial de la guia- han estat determinants perquè l’Agència Catalana de Turisme s’involucrés en el projecte, amb l’objectiu que aquesta guia es converteixi en una eina promocional per posicionar Catalunya en el mercat alemany com una destinació de referència en el món del senderisme i l’excursionisme.
 
La publicació ha comptat amb la col·laboració de Torisme Val d’Aran, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, la Diputació de Barcelona i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, que han aportat suggeriments als continguts, garantint així l’equilibri territorial de les rutes presents a la guia.
 
Aquesta és la tercera publicació que ADAC Verlag realitza en col·laboració amb l’Agència Catalana de Turisme, després d’un suplement sobre Catalunya aparegut a la revista ADAC Reisemagazin al 2007, i un número especial d’aquesta mateixa revista publicat al 2009 i dedicat íntegrament a la destinació catalana.