- El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa viatja al país per entrevistar-se amb directius de la companyia aèria China Southern i del touroperador GZL, així com amb les autoritats del Consolat General d’Espanya a Guangdong.
- Espasa també lliurarà els diplomes acreditatius als agents de viatges xinesos participants en el segon curs d’especialització i coneixement de Catalunya.
- Els sis primers mesos del 2013, el turisme xinès a Catalunya va créixer un 65% respecte el mateix període de l’any passat.
Des d’avui i fins el 2 de setembre, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, mantindrà a la Xina diverses reunions d’alt nivell per promocionar Catalunya entre els principals agents turístics xinesos. Es tracta de la segona missió promocional que realitza el director de l’ACT en aquest país, després de la que va tenir lloc el febrer de l’any passat.
Dintre del programa d’entrevistes i reunions programades, Xavier Espasa, acompanyat del director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a la Xina, Antonio Li, es reunirà amb els directius de la companyia aèria xinesa China Southern, que té la flota més gran de tota Àsia. L’ACT treballa des de ja fa temps per aconseguir un vol directe entre la Xina i Catalunya, donat que aquesta és una de les claus per atraure turisme xinès cap a la nostra destinació.
També esta previst reunir-se amb representants del Consolat General d’Espanya i de l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) a Guangdong, per avaluar el funcionament de l’expedició de visats turístics i analitzar les possibles maneres d’agilitzar la seva tramitació.
Finalment, es mantindrà una reunió amb els directius de GZL, un dels majors touroperadors de Guangdong i el que més sol·licituds de visats tramita en el Consolat espanyol.
Segona fornada d’agents de viatge “especialitzats” en Catalunya
Per segon any consecutiu, l’ACT, en col·laboració amb Turisme de Guangdong, ha dut a terme un curs de formació on-line sobre Catalunya entre els principals agents de viatge de la província de Guangdong. En aquesta ocasió, prop de 700 agents van inscriure’s en el curs, i d’aquests un centenar l’han superat.
El proper 29 d’agost, aquests agents rebran de la mà d’en Xavier Espasa el diploma que els acredita com a “Experts en Catalunya”. Els vuit alumnes més destacats d’aquesta edició, a més, participaran el proper novembre en un viatge de familiarització (famtrip) organitzat per l’ACT per conèixer en primera persona tot allò que han après durant el curs.
Espasa ha destacat que “formar aquests agents de viatge perquè coneguin Catalunya i la seva oferta turística és clau, donat que la Xina és un mercat on la intermediació encara té un pes molt important i per tant aquests alumnes no només esdevindran especialistes en Catalunya sinó que es convertiran en importants prescriptors de la nostra destinació”.
La iniciativa forma part d’un pla promocional conjunt fruit de l’acord de col·laboració entre Catalunya i Guangdong, que és la primera província en el rànquing del PIB de la Xina Continental. En tot Guangdong, 220 agències de viatge tenen llicència per operar fora de les seves fronteres, i 31 d’aquestes treballen de forma habitual amb Catalunya i l’Estat Espanyol.
Catalunya va ser la primera destinació de l’Estat Espanyol en llançar un curs d’aquestes característiques a la Xina. L’ACT té previst exportar aquest model de formació de prescriptors a d’altres països del sud-est asiàtic i de fet, ja s’està realitzant un curs a l’Índia que està previst finalitzi el proper mes de novembre.
Xina, un mercat en expansió
L’Agència Catalana de Turisme disposa d’un Centre de Promoció Turística a Pequín que, des de la seva posada en marxa al 2005, treballa per donar a conèixer Catalunya i estrènyer llaços amb el mercat xinès.
Els més de 1.300 milions d'habitants de la Xina resulten un mercat molt atractiu, especialment en l’àmbit del turisme, ja que es pot convertir en una de les fonts de turistes més importants del món. L’any 2012, 103.000 turistes xinesos van visitar Catalunya.
L’Organització Mundial del Turisme (OMT) preveu que l’any 2020, la Xina sigui el principal emissor de turistes i calcula que en deu anys uns 100 milions de xinesos viatgin fora del seu país. La cultura, el luxe, el shopping i els viatges d’incentius són alguns dels productes més populars entre el turista xinès.