• Un dels serveis que els usuaris més valoren és l’Ask the office, una oficina de turisme virtual que es va inaugurar al febrer d’aquest any.
 
 
El Facebook de l’Agència Catalana de Turisme, el Catalunya Experience, supera ja els 100.000 seguidors (www.facebook.com/catalunyaexperience).
 
Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme, s’ha mostrat molt satisfet amb aquesta xifra i ha declarat que “aquest és un clar exemple de com l’Agència Catalana de Turisme està liderant un canvi en el model en la promoció turística de Catalunya, superant la promoció més tradicional i apostant per una promoció més innovadora i econòmicament sostenible”.
 
Inaugurat al 2009, el Catalunya Experience publica informació en català, castellà i anglès, i s’ha caracteritzat sempre per perseguir un doble objectiu: per una banda, oferir informació útil als seus seguidors i, per l’altra, promocionar tots els racons del nostre país.
 
Així, el Catalunya Experience publica una mitjana de dos posts al dia, i té una sèrie d’informacions fixes molt esperades pels seus seguidors, com la recomanació setmanal de cada dimecres, o la Friday’s postcard, una imatge espectacular de Catalunya que es publica cada divendres i que moltes vegades són fotografies que envien els mateixos usuaris.
 
Un altre dels serveis que els usuaris valoren molt positivament és l’Ask the office, una oficina de turisme virtual que es va posar en marxar el febrer d’aquest any.

 
Aquest aplicatiu té com a objectiu utilitzar les xarxes socials per acostar el servei d’informació turística als usuaris i complementar així la tasca que ja realitzen les oficines de turisme presencials. El servei és gestionat pel personal de la xarxa d’oficines de turisme de la Generalitat, i atén consultes en català, castellà, anglès, francès, italià i alemany.
 
Cal destacar l’alt grau de fidelització dels seguidors del Catalunya Experience, degut en gran part a què se’ls dóna molt de protagonisme. Així, cada dimarts es publica un àlbum de fotografies amb les imatges que els usuaris han enviat durant la setmana. També es realitzen periòdicament alguns sortejos i concursos, per tal d’oferir als seguidors la possibilitat de conèixer millor Catalunya i viure-hi noves experiències.
 
Catalunya és capdavantera en la promoció turística 2.0, ja que a més de la seva pàgina de Facebook també compta amb perfils a d’altres xarxes socials:
 
 
Aquest complet ecosistema de xarxes socials que s’autoalimenten entre elles fa que l’Agència Catalana de Turisme hagi esdevingut una forta prescriptora i generadora d’interès en Catalunya en el món 2.0.