· L’Agència Catalana de Turisme assisteix a aquesta fira, la més important del segment MICE als Estats Units, amb més d’una trentena d’entrevistes comercials agendades.
· La participació de l’ACT en aquesta fira s’emmarca en l’estratègia per comercialitzar l’oferta catalana especialitzada en turisme de negocis, incentius, reunions i convencions en els mercats d’EUA i Canadà.
· Els Estats Units va ser el segon mercat que més reunions va organitzar a Barcelona al 2012.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), a través del Catalunya Convention Bureau (CCB), participa per primera vegada a la Fira IMEX America, que té lloc a Las Vegas del 15 al 17 d’octubre. Es tracta de la fira més important del segment de turisme de negocis, incentius, reunions i convencions (MICE) als Estats Units, i l’ACT hi assisteix amb l’objectiu de posicionar Catalunya en el mercat nord-americà com un destí idoni per celebrar congressos, reunions i viatges d’incentius.
Durant els tres dies que dura la fira, l’ACT mantindrà una trentena d’entrevistes comercials amb proveïdors interessats en Catalunya, i durà a terme tres presentacions de la destinació davant una trentena d’operadors especialitzats. A més estarà acompanyada per tres membres del Catalunya Convention Bureau -l’hotel Alimara de Barcelona i les empreses E&TB Group i Cutting Edge Events- que tindran l’oportunitat de comercialitzar el seu producte entre els professionals.
La presència de l’Agència Catalana de Turisme a l’IMEX America s’emmarca dins d’una estratègia global per comercialitzar l’oferta MICE en el mercat nord-americà i canadenc, que s’està gestionant des del Centre de Promoció Turística de Nova York. Així, l’ACT ha participat també en un workshop especialitzat en turisme de reunions a Toronto (Canadà), i s’han planificat unes visites comercials a Atlanta, Minneapolis, San Diego i Orange County (EUA), adreçades a establir relacions i comercialitzar l’oferta catalana entre compradors especialitzats, tant de perfil corporatiu com d’intermediació.
Els Estats Units és un mercat potencial molt important pel que fa al turisme de reunions, congressos i incentius. Segons un estudi realitzat pel Catalunya Convention Bureau, del total d’entitats que van organitzar convencions i incentius a Barcelona durant el 2012, un 16% provenien d’EUA. Aquestes xifres representen un creixement del 38% respecte el 2011. EUA ocupa el segon lloc per origen de procedència internacional de les entitats que han organitzat reunions a Barcelona el 2012, darrera del Regne Unit.
Catalunya, destinació idònia per al turisme de reunions, congressos i incentius
Catalunya compta amb un gran nombre d’infraestructures, espais singulars i empreses de serveis que la posicionen com un destí immillorable per celebrar tot tipus d’esdeveniments, congressos i reunions. A més, la seva posició estratègica, el clima suau i mediterrani i un dels estàndards de vida més alts del d’Europa, la converteixen en un lloc ideal per fer negocis.
Catalunya es veu a més afavorida per la projecció internacional de Barcelona, que s’ha convertit en un dels eixos de l’economia mediterrània i del sud d’Europa. El turisme professional s’hi ha consolidat amb la celebració de grans esdeveniments com el Mobile World Congress, la fira de telefonia mòbil més important del món, que es farà a Barcelona fins al 2018.
Segons un estudi recent de la ICCA, Barcelona és la ciutat amb més congressistes del món en el període 2008-2012, amb més de 500.000 delegats, posició que ja va ocupar entre 1998 i 2002. Pel que fa al nombre de reunions, la capital catalana ocupa la tercera plaça, amb més de 800 reunions, per darrera de París (França) i Viena (Àustria).