- Recentment s’han incorporat diverses empreses a les instal·lacions de la Central Integrada de Mercaderies (CIM Vallès), ubicada en el terme municipal de Sta. Perpètua de Mogoda.
- Entre les darreres incorporacions hi ha les empreses Grup Calsina Carré, Mylan Pharmaceuticals, GLS Spain, AT Trota S.A, GTT-Gestió Transport Trànsit i Transcurbel
El grup gironí Calsina Carré, seguint amb el seu procés de creixement continu, ha ampliat les seves instal·lacions actuals al CIM Vallès amb una superfície de 1.200 m2 de magatzem, molls de càrrega i descàrrega, oficines i aparcaments. Amb aquesta ampliació, adjacent a la que ja té en funcionament des de fa mesos, el grup compta amb una superfície propera als 50.000 m2, que inclouen instal·lacions a diversos països europeus i del nord d’Àfrica. El grup Calsina Carré va tancar el 2012 amb una facturació de 74 milions d’euros.
Mylan Pharmaceuticals, el major fabricant global de medicaments genèrics, s’ha instal·lat a l’edifici d’oficines ubicat al CIM Vallès. Des de la nova localització, Mylan supervisarà totes les operacions logístiques a l’estat espanyol. La multinacional farmacèutica, amb seu als Estats Units, mantindrà les seves oficines centrals a Barcelona. A l’estat espanyol, Mylan compta amb una plantilla superior als 200 professionals, amb més de 10 anys d’experiència en el mercat estatal.
La companyia GLS Spain trasllada el principal hub que actualment té ubicat a Barcelona a la CIM Vallès. Es preveu que a partir del pròxim mes de novembre estarà plenament operatiu. Les noves instal·lacions tindran una nau de més de 4.000 m2 de superfície, amb 22 molls de càrrega i descàrrega i 550 m2 d’oficines. GLS Spain ha estat assessorada per Aguirre Newman en la recerca d’aquesta nova ubicació que doblarà la capacitat de l’actual delegació de Barcelona.
AT Trota S.A. empresa internacional de transports de mercaderies, amb una antiguitat de més de 50 anys i que te la seu principal al CIM Lleida, ha traslladat les instal·lacions que tenia a Barcelona, a una nau de 1.500 m2 al CIM Vallès. Des d’aquesta nova localització, més ben connectada amb les grans vies de comunicació, millora encara més, l’eficiència dels seus serveis.
GTT Gestió Transport Trànsit, amb seu principal al Principat d’Andorra, és un altre de les empreses d’abast internacional que ha obert una base logística al CIM Vallès, des de la qual ofereix els serveis de coordinació i transport i trànsit de mercaderies arreu del món, amb serveis regulars a Amèrica, Àsia i Europa.
En la mateixa línia, Transcurbel, empresa de transports d’activitat nacional i internacional, que també tenia la seva seu a la ciutat de Barcelona, ha traslladat les seves oficines a la nau número 7 del CIM Vallès.
Tanmateix, el propietari de la nau de 18.000 m2 que havia estat ocupada per MICHELIN i que havia quedat lliure desprès de la seva marxa, ha tancat un acord amb una empresa de reconegut prestigi internacional de l’àmbit logístic per ocupar l’espai vacant.
15 d’octubre de 2013



