Direcció General de Comunicació

canal mòbil

El Govern dóna un nou impuls al canal mòbil per facilitar l'accés de la ciutadania a la informació i als serveis i tràmits de la Generalitat

query_builder   15 octubre 2013 16:57

event_note Nota de premsa

El Govern dóna un nou impuls al canal mòbil per facilitar l'accés de la ciutadania a la informació i als serveis i tràmits de la Generalitat

  • El canal mòbil constitueix una oportunitat estratègica d’ampliar, millorar i facilitar l’accés de la ciutadania als serveis que la Generalitat ofereix i s’afegeix a l’oferta d’informació i serveis virtuals, telefònics i presencials
  • Les aplicacions mòbils de la Generalitat de Catalunya ja compten amb 100.000 usuaris
El Govern ha acordat avui que la posada en marxa dels nous serveis d’informació i d’atenció ciutadana incorporin la possibilitat d’accedir-hi a través de dispositius mòbils. L’objectiu és millorar i facilitar l’accés de la ciutadania als serveis que la Generalitat ja ofereix. Aquesta eina s’afegeix a l’oferta d’informació virtual que ofereix l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT); el servei d’atenció telefònica (012) i els serveis presencials (Oficines d’Atenció Ciutadana).

Aquesta planificació estratègica anual de serveis mòbils de la Generalitat prioritza els serveis de major impacte i vetllarà perquè els nous serveis s’ofereixin amb un disseny centrat en l’usuari, accessible des de la majoria de dispositius i alineat amb els criteris de qualitat i d’identificació visual corporatius.

Així doncs, la Generalitat es compromet a què qualsevol nou servei d’informació i d’atenció ciutadana que es promogui sigui accessible des de dispositius mòbils i se sumi als molts que ja estan operatius. Amb aquesta finalitat, impulsarà la posada a l’abast de la ciutadania d’aplicacions mòbils corporatives i vetllarà perquè l’elaboració de noves pàgines web o portals de la Generalitat incorporin un disseny web adaptable, que faciliti la visualització des de dispositius mòbils.

Aquest acord s’aplica a l’Administració de la Generalitat, tots els organismes i entitats que s’hi adscriuen o s’hi relacionen i altres entitats del sector públic en els quals l’Administració de la Generalitat hi tingui una participació de més del 50% del capital.
Cal afegir que la penetració actual dels dispositius mòbils en la població catalana i la previsió del seu creixement exponencial converteixen el canal mòbil en un àmbit estratègic d’actuació en les polítiques públiques d’atenció ciutadana. Bona prova d’això és que les aplicacions mòbils de la Generalitat de Catalunya ja compten amb 100.000 usuaris.

El web http://mobils.gencat.cat és l’entorn corporatiu que aglutina l’oferta de serveis de mobilitat de la Generalitat, incloent-hi els que han estat elaborats per tercers a partir de les dades obertes (open data) de la Generalitat.

Paral•lelament a aquest acord s’ha aprovat la Guia de serveis mòbils que estableix els criteris i requeriments corporatius que han de complir tots els serveis mòbils de la Generalitat, i la Guia de pautes i estils dels serveis mòbils, que fixa els criteris que homogeneïtzen la identificació visual de la Generalitat en els dispositius mòbils.

Oferta disponible

Actualment, l’aplicació Gencat per a mòbils que es pot descarregar gratuïtament des de les botigues virtuals App Store (iOS), Google Play (Android) I  Marketplace (Windows Phone) és la següent:
-    Protecció civil (actualitat, consells i servei d’alertes push personalitzades i georeferenciades)
-    Trànsit (càmeres del Servei Català de Trànsit i incidències viàries)
-    El temps (prediccions meteorologia i radar de pluges de Meteocat
-    Mou-te (horaris i itineraris en transport públic)
-    FCG (horaris, itineraris i incidències de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya)
-    Rodalies (horaris i incidències de servei de rodalies de Catalunya
-    Contacteu /adreces i telèfons dels organismes de la Generalitat
-    Actualitat (notícies i serveis de la Generalitat)
-    Palau Robert (exposicions, actualitat i informació pràctica)
-    InfoConsum (consells, consultes i denúncies sobre consum)
-    Parlament 2012 (resultat de les eleccions)
-    Diari Oficial de la Generalitat (les darreres 7 edicions del DOGC)
-    Equipaments (museus, hospitals, biblioteques...)
-    Monuments (informació útil dels monuments)
-    mNATEC (Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya)
-    Residus (on llençar cada residu)
-    Posa’t a prova (test de preparació per a les proves d’accés universitari)
-    Carnet Jove
-    SICTRA (centres emissors de TDT)
-    Governança Radioelèctrica (per consultar el nivell de les emissions radioelèctriques generades a Calalunya)
-    Guia de conversa universitària
-    Research your Mind (joc de preguntes sobre ciència)
-    Macedònia (joc de la fruita)
-    Gastroteca (punts de venda de productes agroalimentaris locals)

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia