El director de l'ACT amb el premi a la WTM
 
·         L’estand de Catalunya ha estat premiat per l’organització de la fira pel disseny del seu estand. Aquest nou guardó internacional se suma al que ja van atorgar les fires de Fitur de Madrid i MITT de Moscou.
 
 
L’Agència Catalana de Turisme marxa de la la World Travel Market (WTM) de Londres, una de les principals cites de turisme a nivell mundial, amb un balanç positiu de la seva participació.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, explica que “el resultat de la nostre participació a la 34ª edició de la WTM ha estat més que satisfactòria tant pel que fa el nombre de contactes comercials, més de 1.500 enguany, com per la seva qualitat”. 
 
També els professionals catalans que han acompanyat l’ACT a Londres, una trentena d’empreses i entitats, tornen amb un bon feedback, tant pel que fa a l’estand i a la participació catalana com pel nombre de reunions mantingudes amb operadors i els nous contactes realitzats.
 
Espasa assegura que “fruit de les reunions mantingudes amb diferents operadors turístics britànics, la nostra impressió és que les coses els estan anant molt bé a Catalunya. I la majoria estan pensant en ampliar oferta i/o producte no només a la costa catalana, sinó també i de manera especial, al voltant del turisme cultural i d'interior”.
 
Catalunya, premi de la WTM a l’estand amb el millor disseny
 
Enguany, la World Travel Market (WTM) ha triat l’estand de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), com el millor de la fira pel que fa al disseny. El jurat ha destacat “els valors ecològics i de respecte al medi ambient que transmet l’estand i com aquest missatge és un reflex de la destinació i dels seus reptes en matèria de turisme responsable i sostenible”.
 
Cal assenyalar que pel muntatge de l’estand s’ha fet servir fusta procedent de boscos gestionats de manera sostenible que compta amb el certificat PEFC - Programa de Reconeixement de Sistemes de Certificació Forestal.
 
El jurat també ha valorat la innovació de l’estand català i el fet d’oferir llocs idonis per als negocis i les trobades professionals, esdevenint al mateix temps “un espai pràctic i acollidor”.
 
Del 4 al 7 de novembre, l’estand de Catalunya a la WTM 2013, de 312m2, ha reunit les diverses marques turístiques catalanes i els productes més representatius de la seva oferta, així com una trentena d’empreses i entitats.
 
Racionalitzant recursos
 
Catalunya assisteix a totes les fires del 2013 amb la mateixa presència firal que al 2012, perquè ha estat una aposta d’èxit, guardonada amb nombrosos premis internacionals, i perquè, a més, permet reutilitzar materials i ajustar costos en un moment de contenció pressupostàriaAquest nou reconeixement avala la política promocional de l’ACT de fer més amb menys i demostra que l’austeritat no està renyida amb l’eficàcia i la rendibilitat.
 
L’estand de l’ACT va rebre el primer premi de la MITT de Moscou d’entre els més de 3.000 expositors de 189 països i destinacions turístiques d’arreu del món presents a la fira, i el jurat de Fitur 2012 el va guardonar dins la categoria d’Entitats i Organismes Oficials “pel disseny original, els ambients sorprenents que recrea i la utilització de material sostenible”.
 
També va copar els Premis Emporia atorgats per l’Asociación Española de Proveedores Feriales y Eventos, obtenint el primer premi a la millor aplicació de la imatge corporativa en un estand, i quedant finalista en les categories de millor estand ecològic i millor estand firal de disseny. Aquests premis reconeixen les millors propostes d’arquitectura efímera produïdes a l’Estat espanyol, i són atorgats per professionals del disseny, l’arquitectura i la decoració efímera.

1  

Fitxers adjunts

El dir de l'ACT, Xavier Espasa, amb el premi, a la WTM 2013

El dir de l'ACT, Xavier Espasa, amb el premi, a la WTM 2013
JPG | 1665